21 Ocak 2006

"DOSTLUK"


Hani vardır ya her yerde, hissetmek istersin onun varlığını. Hani hep yanıbaşınızdaymış sanırsınız, ismini söylersiniz dalgınlıkla, her an berabersinizdir. Yanında olduğunu unutuverirsin bir andan sonra, sonra üzüldüğünde o sımsıcacık kollarını açar sana, sarılır ağlarsın omzunda doya doya...

Senin sorununu kendi sorunu gibi benimser, bir kolun bir bacağın olur adeta.. Ayrılmak istesen de koparıp atamazsın. Bir türlü sevindiğinde ise senden fazla mutluluk duyar. O senin için farklıdır bütün insanlardan, tabii sen de onun için. Aranızdaki sevginin bitmesine izin vermezsiniz, kimse bozamaz aranızı, kimse araya girmeye dahi cesaret edemez. Ne zaman yardıma ne zaman insana ne zaman dosta ihtiyacınız olsa hep yanınızda bulursunuz, kendini adeta sizin için ayarlamıştır. Beraber gülüp beraber ağlarsınız, daima olumlu özellikler verirsiniz birbirinize. O sana gülmeyi öğretir sen ona kahkaha atmayı,O sana emeklemeyi öğretir, sen ona yürümeyi.. O sana okumayı öğretir, sen ona yazmayı ve bu böyle sürüp gider....
İşte bunun adına DOST derler...Hayatta hiçbir şeyiniz olmasın ama hep bir dostunuz olsun..
Dostlarınızın Kıymetini Bilin...

11 yorum:

amak ı hayal dedi ki...

ne guzel anlatmissiniz DOST u ...hakikaten hayatta bir dost cok onemli ,,seni sana tanitip seni sana bildirecek ....sizin bu anlattiginiz gibi bir dostunuz var mi?.....benim var mi bilemiyorum ,,benim dost olarak gordugum kişiler var ama bilemiyorum ,,,,dost olarak gordugunuz kişinin de sizi dost olarak gormesi elzem mi onu bilemiyorum ..yani dost olarak gordugunuz kişiye karsi bu anlattiginiz hisleri sadece sizin yasamaniz yeterli mi acaba ?bilemedim

Gamzeli dedi ki...

Evet var bana yakın her zaman yanımda olan , o an neredeyse hemen yanımda olan iyi ve kötü günde her zaman yanımda olan bir dostum var...

Bu anlatılan hisleri sadece bir kişi değil ,karşı tarafında yaşaması gerekir bence...Hiçbir zaman tek taraflı olmamalıdır...

amak ı hayal dedi ki...

ne bilim karsi tarafla yasanırsa aşk ya da baska bi hissin getirisi gibi olur bence ,dostluk diil gibi geliyor ,,tabi ben kavramlara farkli yaklasiyor olabilirim ...sey geldi simdi aklima ekmek teknesi diye bi dizi vardi gecen senelerde ,,,bi firinci vardi ve de onu cok seven birisi ,,hani esmer iri bi abiydi ,,baba kopeginim diyip duruyodu fırıncıya ,irtibati kaybetmeyelim diyodu diger taraftan da firinci o abiye hep ters davraniyodu.....iste o abi bigun bi camurun tam gobegine dusmustu ..oyle gobegine ki nefes alcak hali yoktu ,,tam o anda derinden bi el uzandı ve abiyi camurdan cekti cıkradi ...ve dedi ki biz cekip cıkarır temizleriz,bu bizim işimiz ...baya etkilenmistim ...işte bana gore bir dost ornegi ...sanirim bu dusunduklerimden sonra ki cıkarımım su oldu;dost kavrami kişisel bişi ,,goreceli ,,-e gore ,-a gore yani ....hani kimisi kediyi sever dost bilir ,,kimisi kopegi sever dost bilir ,,onun gibi yani!!

amak ı hayal dedi ki...

ne bilim karsi tarafla yasanırsa aşk ya da baska bi hissin getirisi gibi olur bence ,dostluk diil gibi geliyor ,,tabi ben kavramlara farkli yaklasiyor olabilirim ...sey geldi simdi aklima ekmek teknesi diye bi dizi vardi gecen senelerde ,,,bi firinci vardi ve de onu cok seven birisi ,,hani esmer iri bi abiydi ,,baba kopeginim diyip duruyodu fırıncıya ,irtibati kaybetmeyelim diyodu diger taraftan da firinci o abiye hep ters davraniyodu.....iste o abi bigun bi camurun tam gobegine dusmustu ..oyle gobegine ki nefes alcak hali yoktu ,,tam o anda derinden bi el uzandı ve abiyi camurdan cekti cıkradi ...ve dedi ki biz cekip cıkarır temizleriz,bu bizim işimiz ...baya etkilenmistim ...işte bana gore bir dost ornegi ...sanirim bu dusunduklerimden sonra ki cıkarımım su oldu;dost kavrami kişisel bişi ,,goreceli ,,-e gore ,-a gore yani ....hani kimisi kediyi sever dost bilir ,,kimisi kopegi sever dost bilir ,,onun gibi yani!!

hicanka dedi ki...

Merhaba Gamze, yıllar önce dostlukla ilgili senin kadar iyi olmasa da birşeyler karalamıştım ben de şimdi aklıma getirdin.

ibrahim dedi ki...

Kara Toprak

Dost Dost Diye Nicesine Sarıldım
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır
Beyhude Dolandım Boşa Yoruldum
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Nice Güzellere Bağlandım Kaldım
Ne Bir Vefa Gördüm Ne Faydalandım
Her Turlu İsteğim Topraktan Aldım
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Koyun Verdi Kuzu Verdi Sut Verdi
Yemek Verdi Ekmek Verdi Et Verdi
Kazma İle Dövmeyince Kıt Verdi
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Ademden Bu Deme Neslim Getirdi
Bana Turlu Turlu Meyva Yetirdi
Her gün Beni Tepesinde Götürdü
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Karnin Yardim Kazma İle Bel İle
Yüzün Yırttım Tırnak İle El İle
Yine Beni Karşıladı Gül İle
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

İşkence Yaptıkça Bana Gülerdi
Bunda Yalan Yoktur Herkesler Gördü
Bir Çekirdek Verdim Dört Bostan Verdi
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Havaya Bakarsam Hava Alırım
Toprağa Bakarsam Dua Alırım
Topraktan Ayrılsam Nerde Kalırım
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Dileğin Varsa İste Allah'tan
Almak İçin Uzak Gitme Topraktan
Cömertlik Toprağa Verilmiş Haktan
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Hakikat Ararsan Açık Bir Nokta
Allah Kula Yakın Kul Da Allah'a
Hakkin Gizli Hazinesi Kara Toprakta
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Bütün Kusurlarımı Toprak Gizliyor
Merhem Calip Yaralarımı Tuzluyor
Kolun Açmış Yollarımı Gözlüyor
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır

Her Kim Ki Olursa Bu Sırr-ı Mazhar
Dünyaya Bırakır Ölmez Bir Eser
Gün Gelir Veysel'in Bağrına Basar
Benim Sadık Yarim Kara Topraktır


Derdimi Dökersem Derin Dereye

Derdimi dökersem derin dereye
Doldurur dereyi düz olur gider
Irakipler geldi girdi araya
Korkarım yar benden yoz olur gider

Ilgıt ılgıt yeller eser seherde
Yar beni düşürdü onulmaz derde
Yar ile buluşsak bir tenha yerde
Duyar düşmanlarım söz olur gider

Pervane ateşten sakınmaz canı
Uğruna koymuşum başı bedeni
Doldur tüfengini hedef al beni
Yaram doksan dokuz yüz olur gider

Veysel der çıkayım bir yüce dağa
Ağaçlar bezenmiş yeşil yaprağa
Bir gün olur tenim düşer toprağa
Karışır toprağa toz olur gider


aşık veysel

Gamzeli dedi ki...

amak ı hayal : Bir kediyi ,bir köpeği seversin dost olabilirsin Ona sevgini ,sıcacık yüreğini verirsin...Dostluk böyle birşeydir.Karşı tarafla yaşanırsa bence daha sıkı bir dostluk olur.Belkide anlattığın filmdeki gibi başlar dostluklar yardımseverlikle...

Gamzeli dedi ki...

Merhaba hıcanka , hala yazın duruyormu? görmek isterdim...

Gamzeli dedi ki...

Çok güzel bir şiir İbrahim...Gerçekten rahmetli Aşık Veysel çok iyi anlatmış dostluğu şiirinde...

Yazarken Eğlenen Adam dedi ki...

Dostlukla ilgili pis bir anım vardır. Müsadenizla paylaşacam :)
Yıl 98
yer Bursa
ben öğrenciyim böle geniş basenli, huyu, suyu, fiziki güzelliği, olmayan (ben bunu sonra farkettim ama çok geçti artık ama allahı var hainliği yoktu :) bir kız arkadaşım vardı. Ben o kadar çok seviyordum ki onu..! Bir dediğini iki etmiyordum. Ne derse tamam aşkım, peki aşkım hav hav hav şeklinde köpek olmuş giderkene bir dostum geldi bize kalmaya Bursaya. Benim liseden sıra arkadaşım, dostum yani kardeşim desem yeridir. Çocuk beni gördü o halde. Bana dedi ki :
-Oğlum sana semeri vurmuşlar. Bak yapma böyle. Kendini harap edersin, deymez karı gider dost kalır!

Çok düşünmüştüm o lafı, Karı nasıl gider..? Ben o kadınla 30 yıl evli kalmak istiyorum nasıl gider, çıkar hayatımdan hem o bana hiç semer vurmaz ki..?
Haklıymış, karı gitti dost kaldı...

Gamzeli dedi ki...

Güzel bi anıymış :) her zaman dostlar kalır yanı başımızda....