20 Aralık 2005

"Güzellik , Eğitim ve İnsanlık"

Arkadaşlar bunca genç yaşıma rağmen benimde güzellikle , eğitimle ve insanlık ile ilgili bir çok örneklerim oldu...

Sizce ;

  • Güzellik tek başına bir anlam ifade eder mi ?
  • Sadece eğitim almak insanı insan yapar mı?

Ne kadar güzel olursan ol herkese karşı içinde kötülük, kin , nefret ve kıskançlık olsun ne işe yarar ki ? Önemli olan samimiyetlilik , içtenlik ve doğallıktır...Bunun gibi bir çok özellikler... Böyle davranmak ki gerçekçi olarak yapmacık değil güzelliğine güzellik katar...

Eğitim almak gerçekten önemli ama tek başına eğitim almak bir işe yaramaz...İnsanı insan yapmaz... Yanında insanlık eğitimide almak gerekir...Eğitim bizler için ne kadar gerekli ise insanlık da bir o kadar gereklidir...Mevlana'nın bir sözü vardır... Hepimiz biliriz biz bu sözü " Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok , ne elbiseler gördüm içinde insan yok"

31 yorum:

hicanka dedi ki...

çok hoş, diplomalı, cahillerden olmamak dileğiyle

Gamzeli dedi ki...

AMİNNN...

Bulsara dedi ki...

önce birinci soruna görüş bildireyim :)

Eğer güzellik tek başına bir erdem sayılsaydı bu erdemin ölçüt sayılacağı yer güzellik yarışmaları olurdu şüphesiz. ama orada bile eğitim, beşeri ilişkiler, kültürel etkinlikler, yetenek vb. gibi pek çok şey gözönünde bulundurularak oylar veriliyor ve güzellik kraliçeleri seçiliyor. Güzel bulmak için yapılan yarışmada bile tek kriter olarak değerlendiremiyorsak söylenecek başka söz kalmaz herhalde.

diğeri;
sevdiğim bir söz var kusura bakmayın biraz kaba ama " Eğitim cehaleti alır eşşeklik baki kalır" hem bir yönden bu mesele birazda çevresel faktörleri de içermekte. söylenecek çok söz uyuyacak çok güzel bir yatak varsa ben herzaman ikinciyi seçerim.

bence çok derin yaraları kaşımışsınız çok kan akacak çoooook.

Gamzeli dedi ki...

Çok güzel açıklık getirmişsiniz ki söz de tam yerinde konmuşşş... Ben gerçeklerin yarasını kaşıdımmm...gerçek olmayanlarla işim hiç olmaz...

infanta dedi ki...

bi kere "samimiyetlilik" diye bir kelime henuz turkcemizde yok. ayrica "de ve da" baglaclari da ayri yazilir. Aynen bir onceki cumlemde kullandigim gibi.
Guzelligine bisey dedigimiz yok ama egitim duzeyin belli oluyor sekerim. Gercekten merak ettim hangi okulda oldugunu.

infanta dedi ki...

ayrica ben haric sana yorum yazan tek bir allahin kulu bayan var mi?
bak bu da kendini sorgulaman icin iyi bir nokta oldu.

Gamzeli dedi ki...

Kusura bakma senin gibi insanlarla muhatap bile olmam ...Ama sen pek meraklısın biliyormusun? Yazdıklarını sildiğim halde bana laf atıyorsun sanırım uğraşacak bir işin gücün yok...İşin gücün sadece çekememezlik 3 gündür bunu anladım :))

Gamzeli dedi ki...

evet haklısın bir sen varsın dışarıdan diğer yazanlar ise iş arkadaşlarım ve çevremdekinler ...Ama tabiki bu yazdıklarım anlayanlara...:))

ucusanlar dedi ki...

Aslında infanta'nın tarzını sevdim. Şak diye söylüyor ne düşünüyorsa. Katılırsın, katılmazsın o başka... Evet gereksizce agresif, konuya değil kişiye odaklı. Ama olur, o da zamanla görür bu tarzın ona bir şey katmayacağını.

İşte tam da bunu tartışıyoruz aslında. Kadın/erkek, güzel/çirkin, zengin/fakir, eğitimli/cahil... Bunlar sıfatlar. İnsanları sıfatlarla tartıyorsanız daha hamsınızdır, olmamışsınızdır, daha taşınızı yontmanıza çok vardır.

İnsanları insan olarak görebilmek kolay değildir. Mevlana da dahil olmak üzere tüm kâmil insanlar, tekâmül yoluyla bunun için çalışırlar.

Ama bunlar bir şeyleri aşmadan anlaşabilecek konular değildir. Önce istediğin kariyeri elde edeceksin, istediğin arabaya binecek istediğin gibi para harcayabileceksin. İşte kendini kaptırmaz da etrafına bakabilirsen göreceksin gerçeği...

Kimler sahici, kimler yalan... Nedir gerçekten seni mutlu eden? Sahip oldukların mı, yaşadıkların mı?

Arkadaş haklı, çok ağır konu...

ibrahim dedi ki...

guzellik :)
gorecelik uzerine kriterleri olmayan bir konu uzerinde sen onu ben bunu demek

aslinda bi mezuresi olmali bunun alip olcebilmeli dimi guzellikleri

kirmizi gul guzel bir gulmu yoksa essek dikeni dahami guzel gulden

bunu sordugumuz kisi sanirim bir sevgili olursa essek dikenini secme olasiligi dusuk olur oysaki kara kacan a sorarsak onun agzinin tadi olan essek dikenini guzel bulacaktir

keynes in arz talep egrisini animsadim simdi :))
"keynes i dogru yazmisimdir umarim iktisat hocamizin kulaklari cinlasin"
uhhh konuyu o hocaya nasil bagladim ben ya
neyse birazdaha kirlilik yaratmadan toparlayi verek

guzellik = iyi niyet
guzellik = hosgoru
guzellik = guler yuz
guzellik = anlayis
guzellik = durustluk
...
..
.

infanta dedi ki...

surekli okudugum bir blogta senin linkini gormek beni kendimi sorgulamaya itti. O yuzden irdelemeye calisiyorum seni. Yani, senin blogunu okuyan birinin blogunu ben okuyorsam, bunda mutlaka bir yanlislik olmali. Aslinda bu anlamda kendime kizdigim icin yapiyorum bu yorumlari. Ayrica resmin ve tarzin avrupa yakasindaki selini hatirlatiyo bana nedense. O yuzden de bir gicik olma durumu sozkonusu. Ayrica senin ablan yasindayim, seni cekememezlik gibi birsey sozkonusu degil kesinlikle. Ama sen de yazdiklarimi biraz olsun ogretici olarak nitelendirip ders cikarsan ne iyi olurdu. Umarim sen de benim gibi guzel bir universite bitirip, guzel bir iste calisip, iyi bir insanla evlenirsin.

infanta dedi ki...

bak yeni goruyorum bu "cevremdekinler" kelimesini. Ha ha ayni selinsin ya. Oha falan oldum yani :))

Gamzeli dedi ki...

Keşke İbrahim'cim olsa da ölçebilsek kimin ne olduğunu anlayabilsek...Kararlarımızı doğru verebilsek...

Gamzeli dedi ki...

Keşke ön yargılı olmadan kimin yalan kimin gerçekci olduğunu anlayabilsek...Ama insanlar buna izin vermiyorlar....

Ufuk Ilter dedi ki...

:) Burası karışmış.. Çorba karışınca güzel olur, sıkılınca insanlara karışırız, acıkınca karışık kebap filan isteriz. (Nasıl duygusal bi giriş oldu ama :p) Evet hemen konuya giriyorum..
Depremlerde, savaşlarda ölenler, gıda kamyonlarının dibindeki aç insan görüntüleri, suçsuz yere hapse girmiş insanlar, küçük yaşta yetim kalmış çocuklar, sokakta soğuk bir aralık gecesinin kaç dakika olduğunu bilen sokak çocukları..
Bazen yukarıdaki görüntüleri bir an gözümün önüne getiririm.. Aslında çok seyrek. Belki ayda bir.. Keşke sürekli yapabilsem. Ama ancak o kadar. Yine de bana faydası olur. Derim ki kendi kendime;
Bu insanlara karşı hiçbir sorumluluğumu yerine getirmiyorum.. Bari şunu yapayım. Bu insanların çektiği acılara saygı duyayım. Nasıl peki? Şöyle yapıyorum ben.. Kendi çevremdeki olaylarla ilgili kimseyi kırmıyorum, aslında kırılmıyorum da.. Diyorum ki, o kişi öyle, bu kişi böyle.. O onu demiş, bu bunu demiş.. Ben bu tarz şeylere değer veriyor, bu nedenlerle, kendimi ve insanları kırıyor olursam, gerçekten hayatı sıkıntı içinde geçmiş insanlara saygısızlık yapmış olurum.
Bu inandırıcı gelmediyse, daha iyi bir kurgu da yapabilirim :). Son olarak, infanta, eğer tanırsan gerçekten seveceğin bir kişiyi Selin diye düşünme yahu.. Her Selin’in dahi, aslında Evrim Akın olabileceğini unutmayalım..

Tolga dedi ki...

"acıkınca karışık kebap filan isteriz. "

Ben şunu merak ediyorum ve yemek istiyorum :

Analı Kızlı Köfte

Simit, yağsız kıyma, iki tatlı kaşığı kırmızı biber, bir tatlı kaşığı tuz, ince ince doğranmış bir küçük soğan, bir çay kaşığı kara biber ve bir yumurta birbirine katılarak iyice yoğrulur. Ayrı bir kapta, içinin malzemesi kavrulur ve bir harç elde edilir. Yoğurulmuş köfteden pinpon topu kadar parçalar ayrılır, parmakla oyulur. İçine hazırlanmış iç harcından konularak yuvarlanır. Bunlara akıtma denir. Kalan köfte kiraz büyüklüğünde yuvarlanıp süzgeçte akıtmalarla birlikte su buharında haşlanır. Bir gece önceden ıslatılmış nohut, tavuk veya et, salçalar ve limon, tuz ilave edilip pişirilir (tavuk kemiklerinden ayrılıp temizlenir). Hazırlanan akıtma ve köfteler bu suyun içerisine atılıp birkaç dakika kaynatılır. Servis yapılırken üzerine nane ile ısıtılmış yağ dökülür.

Asortik Krep dedi ki...

Kendimi kadın ve Gamzeli' yi okur gördüm :)

Gamzeli dedi ki...

Sağolasın Tolga'cım...Tam yerinde yemek tarifi yapmışsın ...e bir gün yapalımda yiyelim :)

Gamzeli dedi ki...

Peki neden Asortik krep ?

Asortik Krep dedi ki...

Bi kere insan bloğunda genelde iç dünyasını paylaştığı için imla kurallarına uygun yazmanı beklemiyorum..Hatta bu bir edebi eser değil ..Yanlış yazmak istiyorsan yazabilirsin gibi bir düşüncem var..Kadın okuyucuların olmadığına katılmıyorum..Okuyorlardır ama yorum yazmıyorlardır diye düşünüyorum.Son yazını okudum ve hoşuma gitti..Güzel olabilirsin, eğitimli de hatta belki içinin güzelliği dışa vurmuş olabilir bir de bunu kimseye ispat etmek zorunda da değilsin diye düşünüyorum :)
Üstteki yorumda tamamen bu cümlelerimi kapsayan bir göndermeden oluşuyor :)

ibrahim dedi ki...

gak gak gak

Narcis dedi ki...

sacmalamissin..Yazmak icin yazma bence..hepde son cumleleri unlu birinden alintiyla bitirirler..Blogun hosuma gitmedi.

monoblog dedi ki...

görünüş insanı aldatır...

Gamzeli dedi ki...

Tabikide ispat etmek zorunda değilim ...ben bu yazımı sadece içimden gelerek yazdım...İster beğenirler ister beğenmezler herkesin kendi düşüncesi öyle değil mi?

Gamzeli dedi ki...

Monoblog : bende yazımda zaten görünüşün aldatacağını yazmak istemiştim ...Ama sanırım herkes ters anladı...Ben kendimden bahsediyorum sandı ...Ben genel olarak bahsetmiştim...Gördüğüm ve yaşadığım olayları göz önünde bulundurarak yazmıştım...

ucusanlar dedi ki...

Saçmalamak ne kadar da ağır kaçıyor...

Sonunda bir blog yazmaya karar vermişsen, bir şeyleri paylaşacak medeni cesaretin var demektir.

Okumaya karar vermişsen, o insanın dünyasına girmeye karar vermişsin demektir.

Keşke hepimiz aynı görüşde olsaydık da, tüm sorunlar çözülseydi.

Ama tam tersi, okuyoruz, çünkü birilerinin bizim o güne kadar aslında tam da öyle bakmadığımız bir açı yakalayabileceği ihtimâli olduğunu düşünüyoruz.

Bu nedenle, katılmasak da, saygı gösterme cesaretini gösterelim...

Gamzeli dedi ki...

Sana katılıyorum Uçuşanlar...Zaten bu dediklerinin hepsini yapmış olsaydık...ne tartışma ne de başka bir sorun yaşardık...

ibrahim dedi ki...

bidir bidir bidir

Gamzeli dedi ki...

neden gak gak değilkine...

herackles dedi ki...

yeni yılı kutlayamamanın bin farklı yollarından bazıları mı? :):):)

Gamzeli dedi ki...

NASIL YANİ ANLAYAMADIM PEK DEDİĞİNİ...