2 Haziran 2006

"Şaştım Kaldım"

Acaba gerçekten doğru mudur?


Herkesin (haksız bir şekilde) kullandığı bir ifadedir "Angut".Birisi bir salaklık yapınca, bi laftan anlamayınca, böle boş boş bakıncahemen "Angut'musun" der günümüzün insanı.. Angut'un aslında bir kuş olduğunubilmeyen bir ton "Angut!" var ülkemizde..Angut kuşu'nun eşi öldüğü zaman (yanına o anda başka bir yırtıcı hayvan veyabir insan gelse dahi) gözlerini birdakika bile eşinin ölüsünün üstünden ayırmadan o da ölene kadar onun başucunda bekler..İşte bu canlının yaptığı en büyük "Angut"luk budur..Ayrıca bu olay bütün Angut kuşları için geçerlidir, arada bir görülen birşeydeğildir.. Çok ürkek bir hayvan olmalarına rağmen eşinin ölüsünün başındabekleyen Angut kuşuna elinii uzatsanız dahi oradan kaçmaz..Hani derler ya "Angut gibi bakmasana lan".. keşke herkes Angut gibibakabilse değer verdiklerine..

Bundan sonra bazılarına "Angut" demeden önce bir kere daha düşünün..Bir "Angut" bile olamayan o kadar çok insan var ki artık günümüzde...

43 yorum:

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

Ördekgillerden, tüyleri kiremit renginde, evcilleştirilebilen bir yaban kuşu (Casarca ferruginea).

mecaz anlamda:

Ahmak, kaba saba

Türk dil kurumun açıklaması

Gamzeli dedi ki...

Evet öyleymiş ...Bende yeni öğrendim :)

tedarikmucize dedi ki...

Valla bilmiyordum paylaştığın için teşekkürler :)

HORUS dedi ki...

bende senden öğrenmiş oldum
bi angut olamadık yani

Gamzeli dedi ki...

Tedarik Mucize ,

Bende bilmiyordum ...yeni öğrendim...rica ederim ne demek :)

Gamzeli dedi ki...

Tarkan ,

Aman biz seni sinirlendirmeyelim o zaman :)))

Gamzeli dedi ki...

Horus ,

Angut hala bana tuhaf geliyor ya :)))

Gamzeli dedi ki...

Peki o zaman sevindim buna :))

Asortik Krep dedi ki...

Angutun konuşmayanı makbul demek ki :))
İyi bir konu ..Kutlarım..

U.T dedi ki...

Böyle cümleleri günümüzde mecaz anlamıyla çok kullanıyoruz.Sazan gibi bakıyor,angutmusun keza bunlardan bir kaçı...
Bence bu tip kelimeleri dağarcığımızdan hemen kovalım hiç yakışmıyor.

Gamzeli dedi ki...

Asortik ,

bencede öyle :)

Gamzeli dedi ki...

Umar ,

O kadar angutun iyi bişey olduğunu yazdım aşkolsun yani :))))))))

Irreducible dedi ki...

woaah eger gerçekse bundan sonra arkadaşlarımıza angut demeyiz :)

Gün dedi ki...

Sayende ne güzel bir şey öğrendik , sağol :)

Age35 dedi ki...

A ne ilginç ya...

sevilay dedi ki...

Evet, Angut bir kusdur, bunu daha önce bir yerde okumustum.

Paylasim icin tesekürler.

Sana güzel bir haftasonu diliyorum canim.

Selamlar

KUGUU dedi ki...

Netten bu da bana geldiginde ilk okuyunca sasirmistim. Biz ne sanirken, meger nasil bir seymis degilmi Adasim:)Koymakla iyi etmissin.

Suat Saygın dedi ki...

Hımm, bugün yeni bir şey öğrendim, iyi bu. Yine de argoya girdiği için pek dilimizden uzak olsun...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Şimdi ben, Sevda Sözleri olarak bunun üstüne ne desem, ne yazsam boş. Yazı gayet açık ve net. Edebiyat yapmaya gerek yok bu hususta :)

zeyno dedi ki...

Ben de çok şaşırdım kullanmadığım bir kelime, o yüzden anlamını bilmiyordum, iyi oldu öğrendiğim:)

Yazarken Eğlenen Adam dedi ki...

İyişeylerin kötü gibi gösterilmesi bu ülkede her zaman moda olduğu için hiç şaşırmadım doğrusu. Bilmiyodum öğrendiğim iyi oldu saol caınm. :))

ince eleyen karakter dedi ki...

yenı bır sey daha ogrendık bak sağol arkadasım bu arada ba baaaa kusa bak ya dedım kendı kendıme bır kus beynıne sahıp ınsanlarımız hala mevcut dıyordum ama artık onu da demeyecegım keske olsa da herkes bu kus kadar beyınlı olsa

HORUS dedi ki...

e alışmak lazım gamzeli
şimdi ben sana eşşek gözlü desem oda tuhaf olur ama buda hakaret değil ;)

yada kim bilir belki sende birgün kendi angutunu bulursun :D

İsmail Taha dedi ki...

yasemin yalçının televizyonda çıkan ince ince yasemince adlı programında pembe dizilerle dalga geçtiği bir skeçi vardı. orda Angutyo diye bir karakter vardı o aklıma geldi şimdi...

Murat Artan dedi ki...

ufkumuzu açan gamzeli ye teşekkür ederiz:)

one ben bir sey dedi ki...

merhabalar iyi bir hafta dileklerimle ;lügatimde olmayan bir kelimeydi iyikide yokmuş kuşcağıza haksızlık olurdu,paylaşımın için teşekkürler
sevgilerimle

Gamzeli dedi ki...

Irre ,

Aa nedenmiş ki o :))

Gamzeli dedi ki...

Gün ,

Rica ederim ne demek bende bilmiyordum öğrenmiş olduk :)

Gamzeli dedi ki...

Age ,

Evet yaa çok ilginç :)

Gamzeli dedi ki...

Sevilay ,

Evet bende yeni öğrendim bir kuş olduğunu...
Canım çok teşekkür ederim bende sana iyi bir hafta geçirmeni dilerim...

Gamzeli dedi ki...

Kuğu ,

Ayyy çok haklısın...Öğrendiğimiz iyi oldu adaşım :))

Gamzeli dedi ki...

Suat ,

Öyle ama artık anlamanın doğru olduğunu biliyoruz ...

Gamzeli dedi ki...

Sevda Sözleri ,

Birde üzerine sen bişeyler ekleseydin :))

Gamzeli dedi ki...

Zeyno ,

Bende kullanmam bu kelimeyi ama anlamanı öğrenmek bence iyi birşey...

Gamzeli dedi ki...

Atonica ,

Evet çok haklısın...iyi şeyler her zaman kötü , kötüler ise her zaman iyi gösterilir Türkiye 'de...Sana katılıyorum atonica...

Gamzeli dedi ki...

Toprak,

Rica ederim canım...Çok doğru söylemişsin gerçekten...

Gamzeli dedi ki...

Horus ,

Alışmak gerek ama alışamıyoruz işte...Dünyanın en güzel gözlüsü eşşeklermiş ama bize tuhaf geliyor işte...Nedense:))

Gamzeli dedi ki...

İsmail ,

Ayy evet yaa bak benim de aklıma geldi şimdi Angutyo :)))

Gamzeli dedi ki...

Julyet ,

Evet canım çok haklısın....

Gamzeli dedi ki...

İvriz ,

Rica ederiz...Her zaman :))

Gamzeli dedi ki...

Candan ,

Merhaba
Ama bundan sonra artık olabilir öyle değil mi?
Bende sana iyi bir hafta diliyorum...

g. dedi ki...

valla bu kelimenin anlamını öğrendiğim iyi oldu ama şimdi birine iltifat etmek için dahi olsa angut demek dayak yemeye sebep olabilir sanırım:)Güzel yazın için seni tebrik ediyorum...

Gamzeli dedi ki...

Gamze ,

Bloguma hoşgeldin...
Gerçi doğru söylüyorsun iltifat olarak da söylesen millet yanlış anlıyor...

Bende teşekkür ederim...