30 Mayıs 2006

"ÇİKOLATA VE YAŞINIZ"

Sadece bir dakikanizi alacak. Okudugunuz yazida yapmaniz gereken hesaplari yapiniz ... Vakit kaybetmeyeceksiniz egleneceksiniz.. Bana maille geldi sizlerle paylaşmak istedim :)

1. Haftada kaç defa ç ikolata yemek içinizden geçer...? (0 dan büyük 10 dan küçük olmali)
2. Bu sayiyi 2 ile çarpiniz (çift sayi olmasi için)
3. 5 ekleyin
4. Sonucu 50 ile çarpin - hesap makinazi çikartmanizi bekliyorum...
5. 2006 da yasgününüz geçti ise 1756 ekleyiniz. Eger henüz geçmedi ise 1755 ekleyiniz.
6 Simdi dogdugunuz yili bu sayidan çikartiniz (4 haneli rakam).
Sonuç üç haneli bir rakam degilmi, Birinci hane sizin Çikolata yamek istediginiz gün sayisi....
Son iki hane ise......
¡¡ SIZIN YASINIZ !! (¡¡¡ EVEEETi !!! ¡¡¡ YASINIZZZ !!!) 2006, KAINATIN SONUNA KADAR BU HESABIN TUTACAGI TEK YILDIR...

48 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Tarkan ,

Bana da ilginç gelmişti ama ben çözemedim malesef :))

Gamzeli dedi ki...

Bu arada ben senin sayfana ulaşamıyorum Tarkan...

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

ilginç ve eğlendirici :))

Gamzeli dedi ki...

Tarkan ,

Teşekkür ederim...

Gamzeli dedi ki...

Gökhan ,

Evet bencede..

Age35 dedi ki...

Çok ilginç ...Doğru çıktı billa..

tedarikmucize dedi ki...

Doğru çıktı :)

Matematiği sevmem incelemiyorum o yüzden :)

Zehra dedi ki...

gamze süpperdiii:)) aslında bem çikolata yeme isteğim 10 dan fazla ama sınır verdiğin için:)))))tutuuuu:)))hehehehe
çok beğendim canımcımmm:))
öptüm ii gecelerrr...

HORUS dedi ki...

bu matematik oyunları bi yerden sonra sıkmaya başlıyor insanı
hele birde çevrendekilere bunun sadece basit bir formül olayı olduğunu anlatmaya çalışmak tam bir eziyet :)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Ben anlatayım bir hukukçu olarak:

Haftalık çikolata yeme isteğimize X dersek,
4. adıma kadarki kısmı 50(2X+5) olarak formülize ederiz ki bu da 100X+250 demektir.
5. adım yaşınızı doldurup doldurmadığınızla ilgili bir kısım. Doldurduysanız 1756 eklersiniz. Yukarıdaki denklemdeki +250 ile bu sayıyı toplarsanız 2006 eder.
6. adımda 2006 sayısından (baştaki sayı ne olusa olsun denklemin sabitidir bu) doğduğunuz yılı çıkartıyorsunuz ve böylece yaşınıza ulaşıyorsunuz.
Denklemin 100X kısmı ise haftalık çikolata isteme sayınız X olduğu için "isteme sayısı * 100" olarak formüle giriyor. Yani 5 kere ise 500 oluyor.
Bu sayı ile 6. adımda elde ettiğiniz yaşı toplayınca da o 3 haneli sayı çıkıyor ister istemez.

Ayrıca bu denklem her sene tutar; ama 1756 değil 1757 eklersiniz seneye ;)

sevilay dedi ki...

Cok interesant, buna benzer bir kac tane de yapmistim.

Formülü olabilir bunlar, mucize degil tabiki, ama bunu yapan kiside ugrasmis ve insanlari eglendiriyor, bence saygi duymak lazim, kim olursa olsun.

Bizlerle bunu paylastigin icin tesekürler canim. Sevgiyle kal.

XMAN dedi ki...

yaşımı ben zaten biliyorum.birkaç rakam ekleyip tekrar karşıma çıkması fazla şaşırtıcı bir olay değil.sanırım bu miniklere matematiği sevdirmek için basit formüle edilmiş güzel bir oyun.çukulata yemek istediğimiz gün sayısını sormasıda bu sebepten olmalı:)

bu arada sevda sözleri,bir hukukçu olarak formülü açıklamana kafam takıldı.başka bir meslek erbabı olarak açıklansaydı formülün doğruluğu kanıtlanmazmıydı:)yahut formülün hukuki boyutuna mı dikkat çekmek istedin:)) not:latife yapıyorum.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

:)
Hayır, o kadar matematikçi girmiş ve açıklamamış. Ben bir gönderme yapmak istedim sadece ;)

XMAN dedi ki...

anlamalıydım ya tabi:)

Murat Artan dedi ki...

işin matematik kısmını hiç düşünmesek iyi olur çünkü keyfi kaçıyor, ben çok eğlendim:)

Gamzeli dedi ki...

Age ,

Evet benimde öyle doğru çıktı :)))

Gamzeli dedi ki...

Tedarik Mucize ,

Hoşgeldin bloguma...
Olsun bende incelemedim ama ciddi ciddi merak ettim :))

Gamzeli dedi ki...

Zehra ,

Beğendiğine sevindim canım...Benimde çok hoşuma gitti...

Gamzeli dedi ki...

Horus ,

Öyle ama ilk başta hoş oluyor ..ben sevdim..

Gamzeli dedi ki...

Sevda Sözleri ,

teşekkür ederiz bilgin için...seneye bizde 1757 yaparız :))

Gamzeli dedi ki...

Sevilay ,

Çok enterasan gerçekten...
ne demek canım...Tabikide paylaşırım...çünkü sizlerle bişey paylaşmak benim çok hoşuma gidiyor...Öptüm canım...

Gamzeli dedi ki...

Xman ,

Belki senin dediğin gibidir ama bana ilginç geld
ve sevdimde :)))

Gamzeli dedi ki...

İvriz ,

Sana katılıyorum ... Boşverin matematiği falan ...Amannnn eskiden matematik mi varmış :P :P dermişimmmm...Tabikide varmış :)) Eğlendiğine sevindim İvriz...

Bulsara dedi ki...

bu haksızlık :(((((((

neden sadece 10 la sınırlandırılıyoruz ki :)))

Ben Nestle Bitter Classic den vazgeçemem tüm yıl sizin olsun bol bol hesap kitap yapın ben çikolata yiycem meşgulüm.

ince eleyen karakter dedi ki...

canımcım ya bogazın matematıgı olurmu hıc bu msj bana geldı baktım baktım baktımmmmmmmmm pohhh matematık sana galdı benım zıkkımlanmam dıdım
ama su bır gercekkı bu sahsıyet mutluluk hormonu salgılarmıs sevenlere duyurulur hos bunu da herkes bılıyordur ya

ibrahim dedi ki...

silermisin dedigim noktayi rica etsem

. kadar hatir varsa

Bulsara dedi ki...

Geçmiş olsun gamze hanım :))

Resme bak

one ben bir sey dedi ki...

Enteresannnn,sevgilerimle:)

Gamzeli dedi ki...

Bulsara ,

ohh ne güzel bende size katılabilirmiyim...bende yicemmmm...

Gamzeli dedi ki...

Toprakveben ,

Yaaa tabikide olmaz...Azcık eğlenelim dedik..herkesin canı çikolata çeksin istedik :)))

Gamzeli dedi ki...

İbrahim ,

peki

Gamzeli dedi ki...

Bulsara ,

neden?? resimde ne var...

Gamzeli dedi ki...

Candan ,

Ehh azcık öyle...Öptüm şekerim...

Burcu Karadaş dedi ki...

ben her gün yerim wall.sınavdan döndüm kağıt kalem yok ne biçim öğrencilikse işte..ondan:))

yapmak istedim ama malzeme yok be ablacım:)) başka sefer artık..

amma sonsuza kadar yerim.çik çik çikolata:D

Irreducible dedi ki...

hehe öncelikle soruda çikolata lafının geçmesi insanı soruyu yapmaya teşvik ediyor :) sonrasına gelirse son haftalarda matematik üzerinde o kadar fazla zaman harcadım ki bunun formülünü düşünmeye zaman harcamak bile istemiyorum :)) Buradan Cauchy amca, Euler amca, Gauss amca gibi bütün amcaları büyük bir saygıyla anıyorum :)

Gamzeli dedi ki...

BURÇİN,

Aferin sana tatlişkom ...Bak bir dahakine bekliyorum ona göreeeeeeeee....

Gamzeli dedi ki...

Irre ,

ahhh kıyamam sana :)))) bak onlarda senin gözlerinden öpüyor :)

enne dedi ki...

Keşke şu test sonucunda yaşım birkaç yaş daha genç çıksaydı. İşte o zaman güzel olurdu :))

Bulsara dedi ki...

Bulsara ,

neden?? resimde ne var...

Resme bak anlarsın :))

Akın Aytekin dedi ki...

yeni yazilarini bekliyorum sabirsizlikla...
peace,
Akin

HORUS dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Gamzeli dedi ki...

enne ,

merhaba ,
sayfama hoşgeldin...Onuda yakında bulur yayınlarım sayfamda :)

Gamzeli dedi ki...

Bulsara ,

göremiyorum kör oldummm :)))

Gamzeli dedi ki...

Julyet ,

hergün ye görürsün şişmanlıyacan kızım :))))))Tombik Julyet dicez sana :)

Bulsara dedi ki...

ben gelicem yakında size o zaman yardımcı olurum :))

Gamzeli dedi ki...

Bekliyoruz en kısa zaman da ..Hadi gelin...

Adsız dedi ki...

Where did you find it? Interesting read » » »

Adsız dedi ki...

EVET ABLACIM YAŞIM ÇIKTI