1 Mayıs 2006

"ÇANAKKALE GEZİSİ"

Hafta sonu süper geçti ... C.tesi günü arkadaşlarımızla toplanıp Çanakkale'ye o güzel şehrimizi , en çok da bizim için canlarını ortaya koyan şehitlerimizi görmeye gittik...

C.tesi gecesi yola çıktık...O kadar güzel geçti ki anlatamam...Şarkılar ,türküler söyledik ...Oynadık...sabah ezanında Çanakkale'de idik...Araba vapuruna binmek için biraz sıra bekledik ...Sıra bize geldi bindik ve karşı tarafa geçtik ama bizim şansımızdan mıdır nedir hava soğuk ve yağmurluydu...donduk diyebiliriz...Yanımıza montlarımızı almıştık ama yinede üşüdük tepe olduğu için sanırım..

Her yeri gezdik , dolaştık resimer çekildik , yemekler yedik , bazen güldük , bazende tüylerimiz diken diken oldu...Benim en çok dikkatimi çeken ve tüylerimi diken diken yapan Seyid Onbaşı'ydı..Hikayesini hiç unutmayacağım sanırım... o 295 kiloluk mermiyi nasıl kaldırmış , kadırdığı gibi denizdeki düşmanlara fırlatmış ve o gemilerin hepsini batırmış...O 295 kiloluk mermiye kaldırırken bütün kemikleri çatırdamış :(((

Neyse , bizim Çanakkale gezimiz böyleydi...Hiç uyumadık...tam 40 saat hesapladık...Dün gece saat 2:30 'da döndük eve...zaten yatar yatmaz uyuyup kalmışım... Sabahta işe geldim ama uykusuz kalmamıza deydi :)

Not : Resimlerimizi daha bilgisayara ykleyemedim..yükleyince ekliyeceğim..


İzmir'li Kuğu

40 yorum:

Yeditepe İstanbul dedi ki...

İnanmıyorum!
Ben de cuma akşamı yola çıktım ve cumartesi sabah ezanıyla Çanakkale'deydim :)
Bir yerde yollar kesişmiş ama ıskalamış işte :)
Ama Seyid Onbaşı'dan ziyade beni 57.alay etkiledi. Şu an orduda hâlâ 57. alay yok, biliyor musunuz?

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Yalnız yazını ikinci kez okuduktan sonra bir şey açıklamam gerek sanırım. Seyid Onbaşı mermiyi tek başına kaldırmıyor malesef. O, işin efsane kısmı. Bilimsel anlatan, gerçeği anlatan, efsane kısmına kaçmayan rehberler olayın aslını anlatır:
Seyid onbaşı düşen top mermisi ile bir çukura düşer yarı-baygın hâlde. 2 arakadaşı onu çıkarırlar ve kendine getirirler. Daha sonra bu 3 kişi birlikte mermiyi topa sürerler ve ateşlerler.
;)

rks dedi ki...

Şu an burada olmamızı sağlayan ilk adımların atıldığı Çanakkale'yi ben de göremek isterim. İnşallah en kısa sürede ziyaret etme şansı bulurum.

Resimleri bekliyorum....

Gamzeli dedi ki...

Sevda Sözleri ,

Aaa nasıl denk gelmiş...Bizim gittiğimizde çok soğuk ve yağmurluydu..üşüdük ciddi ciddi...
Bize rehberimiz ablattı Seyid Onbaşının yaşadıklarını ama internettende araştırıcam :)

Gamzeli dedi ki...

Tarkan ,

gitmeni çok isterim...Gerçekten çok güzeldi soğuk olmasına rağmen...

En kısa zaman da koymaya çalışıcam resimleri...

U.T dedi ki...

Gamzeli,
İyi yapmıssın bence iyi aktivite olmus.Bence geç gitmenizde iyi olmus.Gününde gitseydiniz belkide yoldan geri dönerdiniz

Gamzeli dedi ki...

Umar ,

Evet çok iyi oldu gitmemiz ama hava biraz soğuktu...Azcık gezip arabaya giriyorduk ..allahtan kendi arabımızda ..Yalnız çok eğlendik...bencede geri dönerdik dün bile anacık babıcık günüydü şehitlik...

Zehra dedi ki...

ya gamze senin adına çok sevindim..seyid onbaşı gibi insanın içindeki iman gücü ve vatan sevgisi birleşince insan neler yapmaz öyle değil mi? çok güzeldi canım benim..

Burcu Karadaş dedi ki...

çok iyi etmişsin cnm:))

yolculuk sana iyi gelmiş..sevindim adına!

Yazarken Eğlenen Adam dedi ki...

Ya çok dehşet bir yer orası. Havada çarpışıp kaynayan mermiler var. Ama üzülerek söylüyorum son zamanlarda Fettullahçı dangalaklar rehberlik yapıyor ve eğer mermi hikayesini onlardan dinlediysen fena üflemiş şerefsizler.

Tek mermi ateşliyor ve Queen Elizabethi vuruyor sadece...

Ha o gemi donanmanın en güçlü gemisi o ayrı. ;)

Irreducible dedi ki...

Geçen yaz gittim ben de okulla Çanakkale'ye..Her Türk evladı bir kez gidip görmeli oraları..İşine çalışmış bir rehber edinirseniz çok şey öğrenirsiniz..

life dedi ki...

İnşallah ÇAnakkale ruhunu idrak edebilmişsinizdir...

Pinar dedi ki...

Benim de buyuk dedem orada yatiyor, umarim bir zaman ziyaret edebilirim...

Gamzeli dedi ki...

Zehra ,

teşekkür ederim canım...Tabikide neler yapmaz...

Gamzeli dedi ki...

Burçin ,

Evet canım gerçekten çok iyi geldi...Gözüm gönlüm açıldı. Biraz orman havası biraz deniz havası beni kendime getirdi :))

Gamzeli dedi ki...

Atonica ,

Çok doğru diyorsun...Rehberlerin yarısından çoğunun yüzünden belli oluyordu zaten Fethullah çı olduğu...Kaçak rehberlik yapanlar bile vardı..Orda toplamış millete çanakkaleyi anlatıyor...Askerleri görünce dağılın hemen 5 dk sonra tekrar toplanırız demiş...AAA şaşırdık kaldık...

Gamzeli dedi ki...

Irre ,

Bence de gidip görmeli ve bilinmeli...

Gamzeli dedi ki...

Şehnaz ,

Çok şükür idrak ettik...Aklımız baya iyi çalışıyor...

Gamzeli dedi ki...

Pınar ,

Allah Rahmet eylesin canım..sen hiç üzülme bizler sizler içinde bir dua okuduk...

CRESCENT dedi ki...

Güzel olmuş ,iyi ki gitmişsiniz.Ben de gitmedim Çanakkale'ye hiç ve gitmek de istiyorum...

Murat Artan dedi ki...

çanakkaleyi görmek istemeyen türk yoktur herhalde,bir gün nasip olursa gideceğim ben de.
galiba beni en çok gelibolu etkilerdi.

Huzunbazz dedi ki...

Ya oralarda olmak gercektende insanın tuylerini diken diken eder nede olsa orda bizler icin yakılan merminin haddi hesabı yokh kendi ayaklarım ustunde durmaya basladıgımda gezicem butun guzelliklerini gorucem turkiyemin :(

Asortik Krep dedi ki...

Pazar günü bende oradan İstanbula doğru yola çıkmıştım..Pazar sabahı biz yolda karşılaştık bence Gamzeli :)

Gamzeli dedi ki...

Crescent ,

evet canım çok iyi oldu...vallahi gidip görmenizi isterim...

Gamzeli dedi ki...

İvriz ,

Tabikide yoktur ki onlar bizim için canlarını ortaya koymuşlar...Git gör çok da iyi geliyor insana...

Gamzeli dedi ki...

Fatih ,

haklısın...Birde orda yaşanan olayları anlatılanları dinlerken tüylerin diken diken oluyor , gözlerin doluyor...Çok güzel bir duygu...

Gamzeli dedi ki...

Asortik Krep ,

Aaaa ne güzel ...kesin karşılaşmışızdır...Alımdan da geçmedin değil hani...Kardeşinin orda oturduğunu biliyorum ....

Huzunbazz dedi ki...

Yaa bi ozaman a bakıorum bi simdiye millet ozaman nasıl kurtarırız dıodu sımdı nasıl satarız derdınde :((

KUGUU dedi ki...

Gamzelim
Ne iyi etmissiniz..
Resimlerinle daha cok anlat bize izlenimlerini ltf.
Kuguboynu:(((((((((

KUGUU dedi ki...

Gamzelim
Ne iyi etmissiniz..
Resimlerinle daha cok anlat bize izlenimlerini ltf.
Kuguboynu:(((((((((

tahin dedi ki...

Gamzeli, ne guzel benim memleketimi gidip gormussun:) Senin adina cok sevindim. Inshallah yine gitmek nasip olur.

Seyid Onbasi hakkinda pek bilinmeyen bir sey daha vardir; Olaydan bir sure sonra, yabanci gazeteciler bu olayi ogreniyor ve Seyid Onbasi'nin mermiyi yeniden yuklenip kaldirmasini istiyorlar. Bu sekilde fotografini cekmek istiyorlar. Ancak Seyid Onbasi mermiyi kaldiramiyor. O sirada gazeteciler ve Seyid Onbasi arasindaki gorusmeyi izleyen Alman komutanlari guluyor, Koca Seyid'i ciddiye almadiklarini, olayin gercek olmadigini, O'na inanmadiklarini vs soyluyorlar.

Bunlari ogrenen Koca Seyid ne yapiyor biliyor musunuz? Bismillah deyip mermiyi bu sefer Alman komutanlarinin gozuonunde yuklenip kaldiriyor.

Bu insanlar; Allah diyen, Peygamber Aleyhisselamin aski ile yanan, musluman gibi, Islamin emrettigi sekilde yasayan/yasamaya calisan, sehit olmak icin yarisan, Vatan sevgisi Iman'dandir, Asker Ocagi Peygamber Ocagi'dir diye dusunen, buna inanan insanlardi.

Onlari ornek almaliyiz.

Yoksa agizlarina hayati boyunca ickinin damlasini koymamis, Kur'an-i Kerim emirleri ile yasamis ve tertemiz sehit olmus bu insanlarin mezarlari ustunde icki icip, gazino kurup eglenmek onlarin maneviyatini incitmekten baska bir sey degildir.

one ben bir sey dedi ki...

Ben geldimmm:))
Ne kadar güzel bir gezi olmuş,bence herkes fırsat bulup ziyaret etmeli,bu hayatlarını vatan kurtarma uğruna hiç gözünü kırpmadan feda edenleri.Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

gerçekten de çok güzeldir oralar:bu arada beşiktaşlısın sanırım.Ben de bir beşiktaşlı olarak kutluyorum seni.Fenerbahçeliler buna gıcık oluyor ya çok hoşuma gidiyor.Çok kötüyüm ya:)

Gamzeli dedi ki...

Fatih ,

Çok doğru..Şimdi kim kime kazık nasıl kazık atayım diye düşünüyor...

Gamzeli dedi ki...

Julyet ,

tamam canım, hemen bakıyorum...

Gamzeli dedi ki...

Kuğu ,

Çok iyi ettik canım..Tabikide seninde oraya gidip görmeni tavsiye ederim...Öptüm...

Gamzeli dedi ki...

Tahin ,

Önce bloguma hoşgeldin...
İnşallah yine kısmet olur tekrar ziyaret ederim...evet sizin anlattığınızı oradaki rehberde anlattı...Dinlerken tüylerimin diken diken olduğunu hissettim saçlarıma kadar...O kadar değişik bir yerki bakıyorsun burada nasıl savaş yapılmış...

Gamzeli dedi ki...

Candan,

hoşgeldin canım...bencede fırsat olmasa bile fırsat yaratmak gerekir mutlaka...İşte biz 2 yıldır gittik gidecez..Kısmet bu zamanaymış...Gittik...Gördük...Öğrendik...

Gamzeli dedi ki...

Tatlı Cadı ,

canım benim , küçük olmana rağmen yazdıkların o kadar olgun ki seni kutluyorum ve sana yürekten katılıyorum tatlı cadım...

Gamzeli dedi ki...

Meltem ,

sayfama hoşgeldin...Evet BEŞİKTAŞ'lıyım...Bugün mutluyum ,huzurluyum , harikayım, süperim...Eeee biz onlara çok gıcık olduk ,şimdide onlar bize gıcık olsun öyle değil mi? :))