19 Mayıs 2006

"İNSAN ve HAYAT"

İnsan, hayatının bir yerinde durup düşünmeden bilemez gerçekte neler olup bittiğini.. Çoğu zaman yorgun mu yoksa mutlu mu olduğunu bile anlayamayabilirsin. Ama düşünmeye başladığında tükenmiş bitmiş bulabilirsin kendini.. Ya da içinde fırtınalar koptuğunu, birşeylerin kabardığını hissedemeyebilirsin. Bazen yeni hedefler belirlersin hayatın için (Bir yelkenlinin içinde yaşamak gibi..)


Gerçeklerin arkasına gizlenip, tesadüflere de emanet edebilirsin hayatı.
Yolun nereye çıkacağını bilebilsek keşke.. Belki hiç bitmeyecekmiş gibi uzanıp gidebilir sular.. Yorulduğunu bile anlayacak zamanın olmadan dolaşabilirsin okyanuslara ulaşmak umuduyla..
Okyanusa ulaştığında, hüzünlü bir akşam bekliyor olabilir seni..Belki yüreğin kabarır, gurur duyarsın geride bıraktığın azgın dalgalardan.. Bilemezsin, belki yeni bir başlangıç vardır tepelerin ardında. Ya da hayatı tesadüfe bırakmamanın, mücadele etmenin haklı gururu, sığmayabilir koltuklarının altına..
Yeniden doğrulabilecek gücün varsa, kaybetmek korkusu yeter mi hayatı ödünç almış gibi yaşamaya..

26 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Julyet ,

Yazı süper..İnsanları anlatıyor insanların nasıl mücadele etmeleri gerektiğini anlatıyor...Bende çok beğendim..

HORUS dedi ki...

hayata karşı mücadele keşke yazılarla anlatılabilecek kadar kolay olsaydı
ama olsun yılmak en tehlikelisi
zevkle okudum saol...

Zehra dedi ki...

çok güzeldi canım benim..yılmak yok ama üzülmek de yok..umut var..mutluluk var..

Gamzeli dedi ki...

Horus ,

Öncelikle sayfama hoşgeldin...Keşke öyle olsaydı ama belki bu yazıdan da bişey çıkarabiliriz ..Birazcıkta olsa bişeyler öğrenmeye çalışırız...Yılmak kadar kötü bişey zaten yoktur herhalde...

Ama zevkle okumana sevindim :)

Gamzeli dedi ki...

Zehra ,

Evet canım yılmak yok üzülmek yok...Umudumuz hep var...Zaten umudumuz olmasa bu hayat çekilmez gibi geliyor bana ...Öpüldün..

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

aslında insanı değil de sanki hayatı tanımlamışsınız. çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler...

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

aslında insanı değil de sanki hayatı tanımlamışsınız. çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler...

Gamzeli dedi ki...

Gökhan ,

Sayfama hoşgeldiniz...O zaman başlığımızı değiştirebiliriz...İnsan ve hayat olabilir...Çünkü hepimiz hayatta kalabilmek için mücadele veriyoruz...

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

aaaa gerçekten değiştirmişsin :) güzel olmuş ama...

sevilay dedi ki...

Umut ne güzel ve hayal etmekte, mücadele edersek, istediklerimize ulasabiliriz.

zeyno dedi ki...

Çok güzel bir yazı mücadele etmenin ne kadar gerekli olduğunu anlatıyor bence.Bu yazı bana çok sevdiğim bir sözü hatırlattı:
"Mücadele edenler kaybedebilir ama mücadele etmeyenler zaten yenilmişlerdir..."

one ben bir sey dedi ki...

Çok güzel anlamlı bir yazı .
iyi bir hafta sonu dileklerimle.
sevgiler.

Gamzeli dedi ki...

Gökhan ,

Evet değiştirdim...Çok güzel oldu...

Gamzeli dedi ki...

Sevilay ,

Sana katılıyorum canım ...Zaten hayellerimiz ve umutlarımız olmasa biz sanırım bir hiç oluruz...

Gamzeli dedi ki...

Zeyno ,

Evet canım...Atasözüde tam denk gelmiş..

Gamzeli dedi ki...

Candan ,

Çok anlamlı ve hoş bir yazı ...canım sana da iyi hafta sonları ..Öpüyorum...

U.T dedi ki...

İnsan hayatta değerinin bilinmesini çok ister,işte, hayatta aşkta...Beklentisiz yaşayamadığımızdan ve düşünmeden attığımız için adımları hataları çok yapıyoruz.sonrada geride yazıdaki gibi ya çok duru bir deniz bırakıyoruz kimse farkına varmıyor,yada abartılı dalgalarla ürkütüyoruz.Kaçıp gidiyor zaman ve herşey.Ne yapmalıyız?
Çıkarın kağıt kalemi yazılı yapıcam demiyeceğim. :)))
herkes kendi hayatını yaşar çünkü ancak insan hayatında bir iz bırakmak istiyorsa arkasında...
Oturup düşünsün kopya veremem :))) dermişim

Burcu Karadaş dedi ki...

hayat ödünç alınmamışcasına titizlikle yaşanmalı ki anlamı olsun..

elinden kaçan balıklar olacaktır koskoca bi deniz bu..yetişemez ki insan ne kadar düşse de peşine..:))

birisinin yeri dedi ki...

umudunu kaybeden, ya da kaybettiğini düşünenlerin defalarca okuması gerekir...

HORUS dedi ki...

gamzeli öncelikle blogunun bu kadar ilgi görmesi ve insanların postlarını yorumsuz geçmemesi gerçekten çok güzel
inan gıpta ediyorum sana
ve seninde her yoruma cevap vermen ayrı bir güzellik
bi ara bende farklı yaklaşmıştım blog olayına
http://denemelerbyhorus.blogspot.com/
o yuzden dahada bir ilgimi çekiyor yazdıkların

Gamzeli dedi ki...

Umar ,

Süper anlatmışsın Umar'cım yaaa...Tebrik ederim yani...

Gamzeli dedi ki...

Burçin ,

Hiç yani doğru...Yetişemedikten sonra ben ne yapayım öyle balığı...Ama tabikide böyle düşünmemek gerekir bence her zaman insan hayatta kalabilmek için bazı şeylerin peşinden koşması gerekir...

Gamzeli dedi ki...

baver ,

sayfama hoşgeldin...Çok doğru söylemişsin...

Gamzeli dedi ki...

Horos ,

teşekkür ederim...Arkadaşlarım sağolsun kimse yazmadan geçmez...Burdan onlara da senin sayende teşekkür ederim...Ben senin bloguna girmeye çalıştım ama bir türli giremedim...Bende sanırım kapattı diye düşünmüştüm...

HORUS dedi ki...

yok blog açık flash oyun arşivi şeklinde
http://horusflash.blogspot.com
adres bu
arada hepiniz uğrar birşeyler yazarsanız sevinirim :)
yalnızlık çok sıkıcı oluyor

Gamzeli dedi ki...

Horus ,

tamam şimdi anladım...tabikide gezeriz...Sende benim listemdeki herkesi gez onlarda sana gelir misafirliğe :)