7 Kasım 2006

"Hoyrat Yürekler" Biraz Uzun Ama Mutlaka Okuyunuz...

Büyük asklar geçicidir, sevgi ve dostluklar bakidir, ilişkiyi yürüten, bir omur birlikteliği yaratan bu her zaman küçümsediğimiz sevgi, dostluk ve saygı’dır. Bunu anlamak için bazen bizzat yasamak, akıllıysan verilen nasihatlere yalnızca kulak vermek gerekir.

Oysa hepimiz, askın buyuşunu, hazımsızlığını, uykusuzluğunu ve huzursuzluğunu severiz. Yüreğimizin hoyratça parçalanmasına, gözyaşlarımızın bitene kadar akmasına aldırmadan kendimizi heba ederiz.

Evet, bunu da severiz.

Hayatımızda inişler, çıkışlar ve düzensizlikler olmalı, askın peşinden sürüklenmeliyiz. Mantıklı olan herseyi altüst eden ask; kalbimizde, evimizde, isimizde olmalı ki kendimizi dolu, doldukça, sarhoş, sarhoş oldukça mutlu sanalım ve bu mutluluğun omur boyu süreceğine inanalım.

Böylesine bir ask yasamak kıskanılır çoğu zaman. Hoşuna gider insanin, büyük heyecanlar yasamak, bir oturup bir kalkmak, hayatini sadece aska odaklamak ve gerisine aldırmamak..

Oysa böyle bir ilişki yasayan bireyler, kendilerine ve etraflarına verdikleri ask zararlarından sonra şayet hala azimlilerse ve hiçbir şeyi duymuyor dinlemiyorlarsa, o kirik dökük kalan son demleriyle ilişkinin, yuva kurarlar ve birden ellerinde aslında askla beraber herseyin de gittiğini fark ederler!!!Askın, herseyi yıkıp geçtiğini geriye yalnızca kaybolmuş gözlerdeki yalnızlık , çaresizlik ve hoyrat iki yürekle bir baslarına kaldıklarını görürler.Bu dakikadan sonra bu şekilde ayni evin içinde güzel bir hayatin yaşanması mümkün değildir.Değişim gerekir.Kolaya kaçmazsan, değişimde aslında yine içindedir, yalnızca dinlemek ve caba sarf etmek gerekir.

İşte o zaman aklin es geçildiği, mantığın yüzüne bakılmadığı pişmanlık saatleri hüküm sürer, canini yakar basta gerçekler. Artik aşkın sarhoşluğu yoktur bedeninde. Zor günler geceler yaşanır. Aşkın yıkıcı gücüne karsı sevginin, dostluğun ve beraberinde getirdiği saygının yavaş yavaş adi telaffuz edilmeye başlanır. Asktaki sanal mutluluğun yerine huzurdaki gerçek mutluluğun arayışı ağır basar, uzun saatler suren yoğun kavgalar yerine tadılmamış koyu sohbetler aranır, yüreğinin yorulduğu azgın dalgalar yerine, kuytunda kalan koylar keşfedilmeye çalışılır, birden söylenen laflar, edilen kelimeler değer kazanır, kalbine kazınır. Bardağın dolu tarafı görülür, bos tarafın olmasına inat.
Sevgi yolunda ilk adımlarını atmak üzere kalbin ve aklin birbirleriyle barışır, kılavuz olur ilişkine. Yorgun bedenin dirilmeye, zihnin aydınlanmaya, yüreğin hafiflemeye baslar. Askın fırtınası, sevginin dinginliğidir artik. Tüm yaşananlar geride bırakılır. Bedenin tüm organlarıyla seferber olur. Beynin yeniden yaratır herşeyi, sen yeni bir başlangıç yapabilesin diye. Zor günler, geceler yerini uzun keyifli günlere, gecelere bırakır.

Öncesinde yaşananlara inat yeni bir ilişki dogar:
Sevginin, dostluğun, saygının varolduğu......


Alıntı...
Sevgilerimle
İzmir'li Kuğu



8 yorum:

Zehra dedi ki...

Aşk bir insanın mutlaka yaşaması gereken bişi..bu şey nasıl bişi bilmiyorum ama öyle bişi ki acı veriyor insanın kalbine öyle bi acı veriyor ki anlamıyosun...sonra bu Aşk denilen şey zamanla kendini sevgiye birakıyor..seviyosun öyle bir sevgi değil ama kalbin seviyor sen değil..aşk gelip geçici derler ama ben buna inanmıyorum..aşk eğer gerçek bir aşk ise geçmez..yerini sevgiye bırakır.. bu sevgide ölene kadar gider.. gamzecim çok güzeldi..ellerine sağlık..
iyi geceler :)

Gamzeli dedi ki...

Zehra ,

Canım seni gördüğüme çok sevindim ...Arada bir uğraman beni sevindiriyor...Konuya gelince bencede aşk var...Dediğin gibi aşktan sonra yerini sevgiye bırakıyor...60 yıl birbirlerine aşık olan insanlar bile var..Eğer birbirine karşı uyumlu davranırsan..

renkler dedi ki...

Eğer mantık da işin içerisine girmişse aşkın evlilik ile yokolduğuna inanmıyorum. Sadece aşk evliliği yapılmışsa yazıdaki gibi aşk uçuverir çünkü anlaşamadığın, aykırı bir kişi olduğunu anladığın anda artık aşk da kalmaz. Ama mantık ile aşk beraber ise aşk da uzun ömürlü olur. İlk evliliğimi genç yaşta, çok aşık olarak yaptım. Çok yalnış bir kişi olduğu apacık ortadaydı ama ben bunu görmüyor ya da görmezden geliyordum. İlk haftamızda ilişkimiz çatırdamaya başladı, bir yıl sonra aşk tamamen bitmişti, aynı ev içinde yaşayan yabancılara döndük, 2 yıl sonra artık ondan nefret ediyordum. Boşandık ve hayatımın en iyi kararı oldu bu. Şimdiki eşime de çok aşık oldum ama mantık da vardı işin içinde... Zevklerimiz, ailelerimiz, eğitimimiz, kafa yapımız hep aynıydı. Allaha şükür onu eskisinden bile çok seviyorum ve inanıyorum ki O da öyle. İnşallah siz de öyle bir çift olursunuz.

Gamzeli dedi ki...

Renkler ,

Tabikide...Bu konuda sana katılıyorum...Eğer mantıkla aşk yan yana ise birbirini takip ediyor ise dediğin gibi evlilik hiçbir zaman yıkılmaz...
Senin adına üzüldüm ama üzüldüğüm konu keşke ilk evliliğini ikinci eşin ile yapsaydın ama olsun hiç olmazsa doğruları Zamanında görmüşsün , belkide allah seni bir sınava tabi tutmuştur..En doğrusunu yapmışsın...Yorumun için teşekkürederim...Eşin ile birlikte sana mutluluklar dilerim...

U.T dedi ki...

Aşk ölçüsüz ve katıksız birine sevgi beslemek ve karşındanda bunu almaktır.
...
Eğer aşkı,sevgi,saygı,mantıkla harmanlayıp gündelik yaşama uygulayarak mutluluğu yakalayabiliyorsan.Bu da akıllı olmaktır.Buyuzden zehraya katılmıyorum.Aşk acı vermez aşık acı verir.
...
Aşık olduğunda sadece cinsel çekimle ve tutkuyla hareket ediyorsan ve gözlerine perde inmişse,gerçekler çıplak gözle görülürken bunu göremiyorsan suçu aşkta değilde zihini devreye sokamamakta aramak lazım.
...
Kavuştuğunda hasretle beklediğin cinsellikte ortadan kalkar bir süre sonra.Sonrası hep bilindik şeyler.Beni eskisi gibi sevmiyorsunlarla başlar ben anneme gidiyorumlarla son bulur :)
...
Traji komiktir aşk,uzun soluklu koşulması gereken bir yoldur,Hızlı koşup yorulmaktansa gerektiğinde hedefe yürüyerek varmaktır aşk.
...
Yazı güzeldi.Aşkla bağlanıp sevgiyle devam ettirmek lazım yaşlanınca sevginin kalıcılığıyla güzel bir dostluk kurmalı rahşan ve bülent ecevit çifti gibi örnek aşık olmak lazım.
....
Gerçek aşk budur
Böyle aşık olunursa aşk ölümsüzleşir

one ben bir sey dedi ki...

YAZI GÜZEL
SEVGİ SAYGI VE MANTIK ÇERVESİNDE HER ŞEY YOLUNDA GİDER
SEVGİLERİMLE

Gamzeli dedi ki...

Umar ,

Güzel ve uzun yazmışsın Umar...Açıklamasını yapmışsın iyi olmuş....Yazıdaki istenilenleri uygulamak bizim elimizde...Eğer onları yaparsak aşkın tadını çıkarır zevkine varırız..Çok güzel örnek vermişsin hoşuma giti 60 yıl nasıl geçinmişler öğrenmek gerekir...Süper bir ikiliydi onlar Ecevit-Rahşan çifti..Allah bizede öyle nasip etsin...Amin...
Yorumun için teşekkür ederim...

Gamzeli dedi ki...

Candan ,

Canım beğendiğine sevindim...tabikide önce saygı gerekli zaten sonradan hepsi teker teker arkadan gelir :)Öptüm seni