29 Mart 2006

"İzmir'im Canım Benim"



" İzmir Prensestir" demis Vıctor Hugo..Evet aynen öyledir..Prensese ulasmak için ya karsı daglardaki yedi baslı canavarı öldürüp elması getireceksiniz ya da, kırkgün kırk gece dere tepe düz giderek onun kalbini çalacak yeni seyler bulacaksınız... Ne güzel söylemis Ustad C.Külebi. Izmir denizi kız /kızı deniz kokar/
Sokakları hem kız hem deniz kokar.

Koku hastalıgı da buradan gelir.. Basına gelecekleri bilir...Kendine hastır özellikleri. Asansörden Izmire karsı yudumlanan rakının tadı ,
batan günesin kızıllıgı ile birlesip içinizi yakar.Yedi düvele bedeldir dostlukları.Delikanlının memleketi olmaz desek de, Delikanlıdır erkek ve kızları ..Saat kulesi kaç nesilde binlerce asıgın bulusma duragı.Pazar sabahı kahvaltınızı inciraltı sahilinde yapıp, sonra aksama yiyeceginiz balıkları kendi ellerinizle seçin canlı canlı.. Sırlarınızı paylasmak ruhunuzu rahatlatmak birebirdir sahildeki palmiyelerin kolları.
Onları kendi ellerimle diktim bereketin emsali hurma agaçlarını. Ne dogunun ne de batının kuralları, asla karıstırmaz kafasını.


Kendine hastır tavırları. Hala devam etmekte Karsıyaka sahilinde ugurladıgı askları.
Biri yakanın karsısında digeri adı Karsıyakada umutları. Kalesi meshurdur, ama kaleye güvenenlerin dersini de vermistir gelince vakti zamanı.. Bucada ,Bornovadadır gökkusagının sarısı yesili mavisi alı,içinizi açan yurdumun dörtbiryanından gelen bugünün ögrencisi yarının ısıkları.. Boyozu- gevregi, buram buram emek kokar, izin vermez mis kokunun kirlenmesine, gösterir tepkisini ,edepsiz bahçesine girmeden inatçıdır ülkemin hasarı evladı. Dünyada meshurdur havasından suyundan, alımlı kızları... Sessiz sedasız gelen zamlara, politikacıların kavgalarına noktayı koyar, bakar dalgasına . Nerde kalmıstık deyip,35 / 5 mudur, 35 tam mıdır sevdasında... Nargileyi pofurdatır, o enfes kahvesiyle, bir haksızlıga ugratın,
Sıkar Hasan Tahsin miras kursununu tam hedefine... Hak yolunda ruhu ile Atamın izindedir geçmis ve gelecek nesliyle..

Ülkem laikdir laik kalacak desturu içindedir, Rabbimin izni ile... Elmayı sever Armutu da..Ayrı ayrı sepetlere koyar, toplamaz bir araya.. Izmirim Izmirim Canım Izmirim..
Cumhuriyetin dostu olanları denedi ama hak yolunda istisamara izin vermedi.. Dogma büyüme Izmirli olarak mutluyum onurluyum hasmı hasTürküm ve de dogruyum... Sevgilerimle...
Yazar???




İzmir'li Kuğu

46 yorum:

Suat Saygın dedi ki...

İzmir, kendine has özellikleri ile diğerlerinden farklıdır sanki. Ha bu bizim Trabzon gibi :))

Irreducible dedi ki...

Ankara'da yaşayan biri olarak İstanbul'u her zaman İzmir'e tercih ederim :) Ne yazık ki öyle çok derecede sevemedim şu şehri..Her ne zaman ki bir İzmirli ile İstanbulluyu bu konuda konuşurken görsem, İzmir'liler hep daha iyi olduğunu savunurlar şehirlerinin :P aman sen savunma Gamzeli :)) çünkü İstanbul'un Türkiye'de rakibi yok :)


amaaa İzmir de kendine göre güzel şehir, en azından denizi var ;) bizim gibi bozkırın çocukları değilsiniz siz :( şu politikacılar ankaraya denizi halen getiremediler, ah bi getirseler neler olacak siz o zaman görün :))

Zehra dedi ki...

çok güzel olmuş canım benim..izmir güzel şehir..ellerine sağlık...

Bulsara dedi ki...

35 1/2 :)

İstanbul çok uzun süreler imparatorluklara ev sahipliği yapmış bir medeniyetler beşiği olabilir ama unutmayalım ki İzmir 5000 yaşında bir kent her yer tarih ve doğal güzelliklerle dolu İstanbulda beni en rahatsız eden şey boğazdan içeri girdiğinizde İstanbulu İstanbul yapan şeylerde yitiriliyor. Bunun yanında İstanbul ticaret başkenti yatırımların pek çoğu oraya yapılıyor. Bozkırdan Ankara diye bir şehir yaratıldı ama İzmir hep güzeldi ve binlerce yıl sonrada yine aynı güzelliğiyle burada yer alacak inanın :)

İsmail Taha dedi ki...

Üstad Necib Fazıl ne güzel demiş

-Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar;
Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar.
İçimde tüten birşey; hava, renk, eda, iklim;
O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim.
Çiçeği altın yaldız, suyu telli pulludur;
Ay ve güneş ezelden iki İstanbulludur.
...

Üstad o kadar güzel anlatmışki yıllar öncesinden okumuş hissettiklerimi.

Narcis dedi ki...

ne komiksiniz .bir sehir bu kadarmi ovulur.tum izmirlilerin bence koplexleri var.

Zehra dedi ki...

bütün şehirlerin kendine göre güzelliği var..herkesin düşüncesine saygı duyulmalı..yok istanbul güzel..yok ankara..yok izmir..hepsi güzel şehirler..türkiyemizin her yeri güzel...

crépuscule dedi ki...

Izmir hakikaten guzel bir sehir..cocuklugumdan beri yaz tatillerimin buyuk kismini Izmirde geciririm :)ha 2 yildir ofisten izin alamadigimdan tatil yapmiyorum o ayri..ahh ahh :)

Gamzeli dedi ki...

Suat Saygın ,

Elbette öyledir...ben severim İzmir'i mi...Deniziyle , kuşuyla , yazıyla , kışıyla...

Ayrıca Trabzon' u da gördüm...bence süper temiz havası olan bir şehir...her yer yemyeşil...

Gamzeli dedi ki...

irreducible ,

Tabikide herkesin düşüncesi farklı hatta herkes özgürdür söz hakkına sahiptir..Ben İstanbul'a da Ankara' ya da gittim ama İzmir her zaman bana farklı ve çekici gelmiştir...Zaten denizi yeter :)

Gamzeli dedi ki...

Zehra ,

Teşekkür ederim canım benim...
Güzel olmasaydı , ya da bana çekici gelmeseydi zaten bu yazıyı bloguma hiç koymazdım...Ben gerçekten İzmir'i çok seviyorum...Adımdan da belli değil mi? :))

Gamzeli dedi ki...

Bulsara ,

Cemal Bey sizin yorumlarınıza aynen katılıyorum...İzmir her zaman İzmir olarak kalacak ve değişmeyecek...

Gamzeli dedi ki...

İsmail Taha ,

Evet güzel yazmış gerçekten ama yıllar önce :))

Gamzeli dedi ki...

Zehra ,

Zehra'cım zaten öyle...
Ben ayırmam Türkiye'de ki şehirleri..Benim için doğuda , batıda , güneyde ve kuzeyde aynıdır...Ama İzmir bana huzur veriyor...Huzur veren bir şehirde oturuyorum nasıl Necip Fazıl yıllar önce İstanbul için şiir yazdı ise tabikide İzmir ve diğer şehirler içinde olucak...Ben İzmir' de yaşadığım sürece her zaman yazılarını ve şiirlerini bloguma yazacağım...Öptüm canım..

Gamzeli dedi ki...

Crepuscule ,

Canım benim , evet çok güzeldir İzmir...tatill yerleri mükemmel...Beklerim bu yaz :)

Yazarken Eğlenen Adam dedi ki...

İstanbul ölü bir şehir artık. Ne eski havası var, ne eski insanları. İşgal edilmiş bir kent, yerlisi neredeyse kaçmış şehrini terk etmiş, ininden kopup gelen ayılr dolmuş, hayvan dolmuş, kabalık öküzlük en çok kullanılan dil olmuş bir şehir. Dışarıdan gelen herkese güzel gelir benim şehrim ama içi öyle değildir. Bitmiştir, yaşamak iğrençtir. Arkana bakmadan yürüyemez hale gelmiştir.

Hiçbir özgürlüğn aslında olmadığı ve tamamen populer kültürün esiri olmuş bu şehre en iyi alternatif İzmirdir.

İnsanlarının medeniği yeter gerisi hiç önemli değil. Ancak son yıllarda yoğun göç almaya başlaması bu şehride yavaş yavaş bözmaya başladı diye düşünüyorum. Ama çok güzel bir şehir ve her türlü düşünebilirim gelip yaşamayı. Belki iyi bir kısmet bulur evlenirim belli mi olur..? Çirkin kız yok İzmirdeördüğüm kadarıyla... :D

Tolga dedi ki...

Valla ben İzmir'den başka bir yere gidemem herhalde ve çoğu kimse de değişik nedenlerle büyüdüğü alıştığı yere bağımlı oluyor, onu farklı bir yere koyuyor herhalde. Bir çok diğer memleketin de en az bu kadar belki daha güzel tasvirleri vardır. Bu da kesinlikle en güzellerinden bir taneymiş ama : )

Gamzeli dedi ki...

atonica ,

Yoğun göç de alsa , göçen kişiler de İzmir'li lere uyarak yaşamlarını sürdürürler buna emin olabilirsin :),

hadi bakalım alalım seni buraya :)))))))

Gamzeli dedi ki...

Tolga ,

Al benden de o kadar Tolga'cım...Tabikide vardır..Biz İzmir'i sevdiğimiz için yazıp çiziyoruz buda bizim hakkımız :)

OzgeBozkurt dedi ki...

ben irreducibleye katılıyorum.İstanbul'u tercih ederdim.Nasıl anlatayım bunu,İstanbul daha ağır,daha derin bi şehir sanki... İzmir de güzel ama İstanbulla kıyaslayamıyorum... Neden bilmem İstanbul daha çekici geldi hep,daha bi kucaklıyor insanı..Tabi her ikisininde antepten iyi olduğu kesin:D hehe :D Ya da çok haksızlık etmeyeyim memleketime... ;)

Gamzeli dedi ki...

özge ,

herkesin kendine özgün beğendiği yerler vardı...ben sadece İzmir'i beğendiğim için , İzmir'li olduğum için koydum bu yazıyı...bencede bu arada kendi memleketine haksızlık etme :)Koyduğun resimlerden gördük yani :))

Gamzeli dedi ki...

Secret ,

Bencede yok...Zaten ben polemik yaratmak için bu yazıyı koymadım ki...Ama ne yalan söyleyeyim çok güzel bir yazı olmuş...Kim yazdıysa ellerine sağlık...
Sanada sevgiler canım...

ibrahim dedi ki...

sivas izmir erzincan ankara izmit samsun amasya antalya muğla uşak konya erzurum istanbul çanakkale


yaşadim

ama tek kelime

istanbul

yok bunun gibisi

Burcu Karadaş dedi ki...

istanbul benim nazlı yarim.beni hiç terk etmeyen ve de etmeyecek olan;)

yapmadığı şey kalmıo.canımı acıtıo ama ben yine de onu sevıorum.gercekten sevıorum...))))

Narcis dedi ki...

yorumlarinin sayisini cogaltmak icin herkese ayri cevap veriyorsun izmirin kuguya benziyen kizi gamzeli

Bulsara dedi ki...

Atonica senin dediğin başımıza geldi bizim istiklal de yürüyoruz walla bi tane güzel kız denk gelmedi karşımıza ama gel bi kıbrıs şehitleri yapalım yada karşıyaka çarşı ah ah :)

Bulsara dedi ki...

tıpkı sen gibiydi
deniz kenarında uçuşan saçları
zarif endamıyla
süzülür gibiydi

ardından gitmek istedim
korktum
ya gerçekse
günbatımında
kordonda süzülen o kuğu.

Yazarken Eğlenen Adam dedi ki...

Abi piyasa değil ki İstiklal..? Ben seni bir mekanlara götüreyim allah dersin İzmir neymiş yaşasın Rusya... :D Şaka şaka göremedik İzmirin o yüzünü daha.

İstanbul genelde dışardan iyi gelir ooh yaşam tatlı, ama içi öyle değil. Yiyen varsa gece çıksın bakiim bağcılarda dışarı. Yada saat 3:30da taksim meydanda gezsin... 15 kmyi arabayla 4,5 saatte alsın da göreyim güzel yüzünü... Yazın ter kokan buram buram, hayvan kokan metroya binsinde göreyim o mutlu ifadeyi... ;)

rks dedi ki...

İzmir gerçekten de çok güzel görünüyor. Gerçekte daha güzeldir de.
En kısa zamanda İzmir'e geleceğim....

Gamzeli dedi ki...

Secret ,

Hoşgeldin...bak hemen sobeleyip kaçmışsın...Bir kahve ısmarlasaydım öyle giitseydin...şaka bir yana en kısa zamanda cevaplıyacağım sorularını...Öptüm

Gamzeli dedi ki...

İbrahim ,

Olabilir...Herkes sevdiği ve ya beğendiği yeri yazabilir...İşte bende yazıyorum İbrahim'cim

tek kelime ile

İZMİR :)

Gamzeli dedi ki...

burcyn ,

haklısın...bazen mutlu bazen acımasız davransada biz yinede yaşadığımız yeri söyleriz ...

Gamzeli dedi ki...

Bulsara ,

şiir ne kadar güzel...Üstüme aldım vallahi :P

Gamzeli dedi ki...

Tarkan ,

Tabikide güzel....bekleriz buyur gel :)

Bulsara dedi ki...

Alınmanız gerekiyordu zaten :D

Gamzeli dedi ki...

bulsara ,

Alındım zaten :))

XMAN dedi ki...

gamzeli, gene tartışma ortamı oluşturmuşsun:)

Gamzeli dedi ki...

Xman,

Ayy ben bişey yapmadımki :-)

Huzunbazz dedi ki...

Gercekten super bi yazı yaa bosunamı yasamk istedigim sehir

isallah orada bigun ewimin balkonunda gun batımına kadeh kaldırıcam :(

Gamzeli dedi ki...

Fatih Altay ,

bencede öyle süper ...İnşallah istediğin hayale kavuşursun :)

one ben bir sey dedi ki...

Bir şehirde deniz oldumu havası başka oluyor vesselam:))))Ama izmirde güzel şehir şimdi doğruya doğru:)) Kardeş şehir nede olsa dimi?öpücük:)

Nilay dedi ki...

Gamzeli, benim ortaokul ve lise dönemim İzmir Karşıyaka'da geçti. Ben Bursa Uludağ üniversitesini kazanınca, çektik gittik yeşil Bursa'ya. Benim kalbim kırık bir şekilde tam 10 yıldır egede kaldı. Çok üzgünüm, İzmir bana çok büyük acılar yaşattı her yönden. Şu an süper gurbet ellerde olsam da, ben de Bursa'mı çok seviyorum. Hele de Bursa'da bahar hiç bir yerde yaşanmaz...
Sevgilerimle

Gamzeli dedi ki...

candan ,

Tabikide öyle tatlım bütün şehirlerimiz kardeş :) Öpüldün...

Gamzeli dedi ki...

Nilay ,

Önce sayfama hoşgeldin canım...Tabikide herkes özgürdür seveceği şehiri söylemekte...İzmir belki bizlerede yaşatmıştır bazı şeyler ama ben ok seviyorum İzmir'i ...Bu arada 3 yıl önce Bursa'ya gitmiştim çok güzeldi orasıda baya bir gezmiştim...Umarım ki bir daha fırsatım olur gitmek için...

Adsız dedi ki...

Very cool design! Useful information. Go on! erotic lingerie sexy underwear uk http://www.gag-gifts-sky-toys.info/Toy-soldiersong.html football and nuclear Wellbutrin 150 mg xr Valentino swimsuits how to set popup blocker from sbc yahoo 42a lace wireless bra farmers insurance exchange high school basketball game rules Ople asian naughty teen threesome fucking action Ford 6.2 liter hurricane engine Sexy open front bras online levitra online Sexy swimsuit supermodels http://www.washingtondentalinsurance.info/Lou-bras.html Bras philadelphia pa

Adsız dedi ki...

Where did you find it? Interesting read mcse training Lottery results megabucks sept.16th 2005 homes Atlanta pressure washer Evista form zoloft side effects I5000 kitchen scales Unix internet mail spam scoring filter for procmai Chlorhydrate de venlafaxine sur dose house humidifier upskirt discount headsets scrabble en espaol juego online