7 Aralık 2006

"Nerde Eski Şarkılar"

Bana gelen maili aynen iletiyorum arkadaşlar ; ben katılıyorum...Çünkü çok doğru ....

"Bu gun Canımı sıkan konu romantizmin artik sarkilarda bile öldüğünü dusunmek , ben ornekler verecegim yorum size kalmis,

Eskiden televizyonda radyoda teyplerde çalan şarkılardaki sözlerden örnekler

* Bir şarkisin sen, omur boyu sürecek
* Sensiz saadet neymiş tadmadim bilemem ki
* Deniz ve Mehtap sordular seni
* Yeter ki sen sev beni Yeter ki inan bana
* Gitme dur ne olursun, seni şimdiden deliler gibi özledim
* Ben nasıl unuturum seni, Can bedenden çıkmayınca
* Unutma seni, Unutamam seni


Bir de bu yıllardakilerden sözler alalım

* Güvenme bu kadar aşkıma, Benden değerli değilsin
* Benim için napardin ?
* Şapur şupur beni ye
* Okşa Okşa
* Kir can mı belimi?

Siz söyleyin, bende mi terslik var, yoksa artik romantiklerin cağı bitti mi anlayamadım ama dediğim gibi ben eskileri özlüyorum. Belki de tüm halkın sevgisini kazanan Zeki Murenler, Sezen Aksular, Barış Mancolar, Fikret Kiziloklar, İlhan İremler bu yüzden çıkmıyor uzun zamandır hiç düşünen oldu mu?

Her neyse zevkler ve renkler tartışılmaz, nasil ki gerçek sanatçıların farkının tartışılmayacağı gibi ."

alıntı...

Sevgilerimle
İzmir'li Kuğu



16 yorum:

KUGUU dedi ki...

Katiliyorum kesinlikle ben de canim.

Serra dedi ki...

dorudurr.. yine Turkce $arkiLar iyi, ing. parcaLar a$mi$ oLayi. Hepsi beLaLti vaziyette. Sexy parcaLar da oLsun tabi ama bu kadari cok ya, a$io beni :) Accik duygusaLLik Lasim.

~Serra

Gamzeli dedi ki...

Kuğu ,

Evet canım, nerde şimdi eski şarkılar...

Gamzeli dedi ki...

Serra ,

Haklısın canım, şöyle bir şarkı sözlerine dikkat edildimi ağzın açık kalıyor..ben şarkıları çok seviyorum keşke bizi nostaljik yapsa da dinlesek :))

nes-kafe dedi ki...

romantiklik bitti :)

SEDA dedi ki...

en sevdiğim şarkılar geçmiş zamanda yapılmış şarkılar ama aslında herşeyi nasıl bakmak istersen öyle görürsün diye de düşünüyorum.tabi şimdilerde çok anlamsız ve birbirinden alakasız cümleleri arka arkaya getirip şarkılar üretiliyor.ama bir duyguyu güzel özetleyen şarkılar da var.ayrıca bu günümüze özel bir durum da değil.eski dediğimiz şarkıların içinde de sözlerini incelediğimizde komik,abartılı yanlarını bulabiliriz.ama dediğim gibi görmek istediğimiz gibi ayarlanabilir bu durum yani bugüne ait şarkıların anlamlı cümlelerini bir tarafa,geçmişin komik diyebileceğimiz cümlelerini bir tarafa yazarsak bu mailden çıkarılacak sonucu tam tersine çevirebiliriz.

seda
tarifname.blogspot.com

Gamzeli dedi ki...

Nes ,

Bitti, kalmadı artık :)))

Gamzeli dedi ki...

Seda ,

merhaba
Hoş geldiniz ,
nasıl bakarsan öyle görürsün katılıyorum ama eskilere nazaran yenilerde çok çok bir değişme var bunu hepimiz görüyor ve duyuyoruz bence...

zeyno dedi ki...

Binlerce şarkı da üretilse , sorarım size o halde niçin eski şarkılar hiç unutulmuyor?

Onlar asla unutulmayacak olmalarını zaten güzelliklerine borçlular..Şu aralar çıkan şarkılar en fazla 1 bilemediniz 2 yıl sonra yok oluyor, şarkıcıların da hepsi değil ama çoğu öyle....

Gamzeli dedi ki...

Zeyno ,

Unutulmuyor haklısın... Ama doğru düzgün yayınlanmıyor bile nerde abidik gubidik şarkılar var onları yayınlıyor bütün kanallar...gerçi dediğin gibi unutulup gidiyor onlar ama yinede eskileri yayınlamamakta ısrar ediyorlar...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Ayrıca beni rahatsız eden durum da şu: İlişki ve aşk kavramları karıştırılıyor. Modernite malesef aşk kavramını yutuyor.
"Senin aşkın balondu, söndü" diyor mesela. Yahu aşk balon olabilir mi? Aşk gibi büyük bir şey! "Kızım seninki basit bir ilişkiymiş, ne aşkı? Sen hayatında aşk nedir gördün mü ki?" diyesin geliyor ama nereye, nerede?..
Bunun gibi o kadar çok örnek var ki. Bir dikkat edin lütfen içinde "aşk" geçen şarkılara; ama bu modern zaman şarkılarına. Siz de fark edeceksiniz!

tılsım dedi ki...

Kesinlikle eski şarkılar nerde...
Bence bu durumun şarkıcılarda farkında ve geneline bakarsanız eski şarkıları cover yapıyorlar.Yani onlarda durumun farkında ama sonucu tamamen duygusal!! olunca şapur şapur ,kır can mı belimi çıkıyor ;)

22:31

Kayhanoviç dedi ki...

ben halen dinliyorum:) beyoğlunda gezerken misal türk sanat müziği calan bir dükkanda cdlere bakma bahanesi ile 5 dak takılıırm:) hosuma gidiyor.

Gamzeli dedi ki...

Sevda Sözleri ,

Çok doğru sana katılıyorum..Aşk gibi yazı olarak küçük görünen ama içinde ne anlamlar taşıyan bu kelimeyi , nasıl balon yapıp söndürebilirler, hep kendi kafalarına göre şarkı üretiyorlar..Millette o şarkılar için deli oluyor...

Gamzeli dedi ki...

Tılsım ,

Ben olsam , eski şarkıları bir arada toplar çıkartırım...Hem unutulmamış olur hemde isteyen seven insanlar zevk ile dinler :)

Gamzeli dedi ki...

Kayhan ,

:)) Süper vallahi yaaa...Ama işte onun yerine alıp evimizde dinlesek ne var öyle değil mi?