24 Ağustos 2007

"Yatış Şekilleri"

Hepimiz uykuyu çok severiz ama bunun yanında uyurken nasıl yatarız...Bakalım görelim;

Uyku üzerine araştırma ve analizler yapan uzmanlara göre, 6 ortak uyku pozisyonu ile farklı kişiliklerle ilişkili

Yatış pozisyonu uykuya dalma ve sağlıklı uyku üzerinde oldukça etkili..

İşte uyurken yatış pozisyonunuzun anlamları..

Ben Fetus ve asker yatışını çok severim, uyumadan önce asker yatışı uyuduktan sonra Fetus :))



Fetus / cenin yatışı..Cenin şeklinde yani anne karnındaymış gibi kıvrılarak yatmak, dışa dönük ancak duygusal, hassas bir kalbe sahip olduğunuzu gösteriyor. Bu tür kişiler birisiyle ilk buluşmalarında utangaç olabilir ancak kısa sürede rahatlarlar. Araştırmalarda 1000 kişiden % 41'i bu şekilde uyuduğu belirlenmiş. Kadınların erkeklerden 2 kat daha fazla bu poziyonda uyuduğu da tespit edilen diğer bir bulgu..

Kollar yanda dik yatış..Çoğu kişi kollarını her iki tarafa sarkıtıp dik şekilde uyuyamaz. Bu şekilde uyuyunlar rahat, kalabalığa alışkın, yabancılara güvenen, sosyal insanlardır.. Buna rağmen, bazen kolay aldanabilirler..

Yaşlı duruşunda yatış..Her iki kolunu kıvırarak ellerini yastığın yanına veya omuz hizasına koyan kişiler doğal insanlardır. Şüpheci, kuşkucu, iyiliğe şüpheyle bakan özellikler taşıyabilirler. Düşünceleri zor veya yavaş değişir. Bir karar aldıklarında, bunu değiştirmekten hiç çok hoşlanmazlar.

Asker yatışı..Kollar vücudun yanlarında rahat bırakılmış yüz yukarı şekilde, sadece baş sağa sola dönecek şekilde yatanlar, sakin, sessiz, vakur, ağzı sıkı kişilerdir. Gereksiz yere konuşanlardan, ortalığı velveleye veren insanlardan hoşlanmazlar. Kendilerini diğer kişilerden yüksek olarak konumlandırırlar.

Yüzü koyun (serbest düşüş) yatış..Yüzü koyun yani bacaklarınız aralık ve düz, kollar baş hizasında yastığın üzerinde olacak şekilde, başını sağa-sola çevirerek yatanlar, topluluk, sürü halinde yaşamayı sever. Başkalarından çok kendilerini önemserler.. Bunun yanında sinirli, huzursuz ve içli, kolay incinen kişilerdir. Eleştirilmeyi veya uç durumları sevmezler.

Deniz yıldızı yatışı..Yüz yukarı, kollar başın her iki yanına yastığa konulmuş açık, bacakları sağa ve sola açık biçimde yatanlar iyi arkadaş olurlar. Bu tür kişiler her zaman başkalarını dinlemeye hazırdır ve yardım istediğinizde yardımcı olurlar. Genellikle ilgi odağı olmaktan hoşlanmazlar.

Hangi pozisyon sağlıklı?Sağlık açısından yüzü koyun yatmak sindirimi durdurur, deniz yıldızı ve asker pozisyonlarında horlama ile sıkça karşılaşılır, kötü uyunmasına neden olur. Midenin baskılanmadığı, kolay nefes alınan düz bir yatış gece boyunca sağlıklıdır. Rahat uyku sağlar, horlamayı azaltır. Uyuyan kişiler nasıl yattığının farkında olmadığı için, bu şekilde yattıklarında bile çok iyi yku uyumaları her zaman mümkün olmayabilir. Bu tür araştırmalarda ayrıca, çoğu insanın uyku pozisyonunu değiştirmekten hoşlanmadığını da ortaya koyuyor. Buna göre insanların sadece % 5'i her gece farklı bir pozisyonda uyuduğunu belirtiyor...

Bence yatar iken şekillerimize dikkat etmeye çalışalım, belki bir süre zor olacak ama zamanla alışırız...

Hepimize iyi hafta sonları

Sevgilerimle
İzmir'li Kuğu

24 yorum:

CRESCENT dedi ki...

Ben fetus'çuyum :)Sana da iyi hafta sonları.

Murat Artan dedi ki...

fetus genellikle ama her türlü yatarım ben:)))
ilginç bir araştırma.

pamuk dedi ki...

ben herşekle giriyorum yatarken sabit değilim yane sabit bi yatış şekli bulam kendime :))
güzel bi yazı teşekkürler severek okudum araştırmayı yapanlarada sanada
öpüyorum kocaman

Selcen Şenocak dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Bende fetus ve serbest düşüş :) iyi hafta sonları canım sevgiler...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Anam, bu sıcakta zaten nasıl yattığımızı bilmiyoruz ki.. şekilden şekile giriyoruz. Dur bi kamera koyalım odaya, kaç şekil oluyoruz gece boyunca.:)) Güzel haftasonların olsun canım benim.:)))

Mutluveumutlu dedi ki...

Bende önce asker yatışı,uyuyacağıma yakında serbest düşüş.Ama bir farkla ben ellerimim yastığın altına sokarım :)serbest düşüş analizinde uymayan şeyler var,ondan olabilirmi acaba :))
Güzel bir araştırmaymış,bizlerle paylaştığın için teşekkürler.
Öpüyorum çok,iyi haftasonları sanada ...

Gamzeli dedi ki...

Crescent,

Hoşgeldin canım, bende uyuduktan sonra fetus şeklini alıyorum, kalktığım zaman öyle kalkarım...sana da iyi hafta sonları , öptüm canım..

Gamzeli dedi ki...

İvriz,

Gerçekten ilginç, bende fetuscuyum...

Gamzeli dedi ki...

Pamuk,

Hadi bul bakalım hangisi :)) Rica ederim canım...Bende seni kocaman öpüyorum...

Gamzeli dedi ki...

Almula,

teşekkür ederim canım...Bende fetus ve asker yatışı...Sana da iyi hafta sonları öptüm...

Gamzeli dedi ki...

İnce Gülüm,

Haklısın insan nasıl yatacağını şaşırıyor sıcaktan...Hakikaten neler yapıyoruz uyurken çok merak etmişimdir koyalım bir kamerada izleyelim :)))
Sana güzel bir hafta sonu dilerim ailen ile birlikte...Öptüm canım ablam...

Gamzeli dedi ki...

Mutlu,

Bende önce asker yatışı uyuduktan son fatusa dönüyorum, uyandığım zaman öyle kalkıyorum.Arada bende ellerimi yastığın altına koyuyorum ama çok nadir ...Olabilir sanırım :))Rica ederim canım ne demek..Bende seni çok öptüm, iyi hafta sonları ve iyi gezmeler... :)

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

yatış şekillerimiz seninle aynı demek ki:)

yüzüstü yatmaya Peygamberimiz(sav) izin vermemiştir.
Hadi var,o cehennem ehlinin hali,öyle yatmayın diye.
mucx

>>>>MUSTAFA<<<< dedi ki...

kıs meraba nasılsın kaç saman oldu gelemiyom buralara kusuruma bakma :))

Benim belimde kemik eksiklği varmış yeni ögrendim yüz üstü yatmam yasak benim bir sürü yatış şekli gösterdi toktor:))

ben gidiom yoksam geç kalacam:)

DRNEFES dedi ki...

ben alışmışım..kafamı o yastıga sokmadan serbest düşüş pozisyonuna gecmeden uyuyamıyorum...kötü de yanları varmış hani..
bazen de fetüs gibi uyuyorum..

Adsız dedi ki...

Merhaba Gamzeli,

Uzun zamandir bense seni ziyaret edemedim, cok gecmis olsun rahatsizlanmissin. Simdi umarim iyisindir? Izmir ve Manisa arasi da olsa hava degisiyor havalarin degisiminden rahatsizlanmis olabilirsin. Bende Fetus olarak yatiyorum, sanirim degistirmiyorum bir sag bir sol :) Cok guzel paylasim olmus , arada yemeklerinide bizimle paylasabilirsin :) Benim sitemdeki tarifleri denersen tevrube deneyimlerini okumak isterim..

Selamlar canim , Izmirli bir dost..

uykucu dedi ki...

valla bunların hiç biri benim yatışımı tam yansıtmıyor ben hafif fetusla karışık ,yaşlı yatış vede serbest düşüş misali yatarım .ve habirede pozisyon değiştiririm .şimdi birde berkay var yanımda ona uygun pozisyonlarda üretiyorum :))beyefendi rahatsız olmasın diyerek kafamı başka yöne çevirsem hemen boğazımdan sarılıp geri çevirip yüzümü tutuyor..

loungetime dedi ki...

Gamze çok geçmiş olsun yeni okuyabildim. Sevgiler

Gamzeli dedi ki...

Yağmur Damlası,

Ne güzel yatışımız aynı :)

Yaa öğrendiğimiz iyi oldu , bizimle paylaştığın için teşekkür ederim damlacık ablam :)

Gamzeli dedi ki...

Muttaba,

İyiyim yaa senden naber?
Askerliğinin bitmesine az kaldı artık değil mi?
Evet uğramıyorsun bayadır...Ayy çok geçmiş olsun..

Gamzeli dedi ki...

Menapoz,

Fetustan başka uyuyamıyorum ben, çok rahatsız olurum diğerleri gibi yatarsam :)

Gamzeli dedi ki...

Hale,

Merhaba :)

teşekkür ederim, şuan çok şükür iyiyim ama her an yenileyebilir....Benim gibi yatıyormuşsun sende...Tabikide paylaşırım , senin sayfandaki tarifleride yapmaktan gurur duyarım :)Her zaman beklerim...

Gamzeli dedi ki...

Figen,

Oooo hepsi var sende, tabi haklısın Berkay'da olunca yatış şeklin değişiyordur...Ayy canım benim kıyamam ben ona, Öptüm seni Ve Berkay'ımı :)

Gamzeli dedi ki...

Lounge Time,

Sağol canım, şuan iyiyim :)