18 Eylül 2007

"Ahh Sular Ahhh"

Ramazan'ın ilk gününden taa ki pazar gününe kadar yemek yapmadım :)

Perşembe günü, yani Ramazanın ilk günü ablama gittik, iftarımızı orada yaptık, oturduk, hoş beş güzel geçti...

Cuma Günü, eşimle dışarıda yemek yedik, oda çok güzeldi..Eee kocam var yanımda o zaman güzel geçmeyecekte ne zaman geçecek :)

C.tesi günü, eşimin abisindeydik iftarda, orasıda çok kalabalıktı, nasıl geçti zaman anlamadım, oradan çıktık anneme sahura geldik ve ezan okunmadan evimize gittik, iyi oldu :)

Pazar Günü, iftara yine anneme gittik ama ben artık dayanamadım yaptım birşeyler, çünkü p.tesi için planımız evdeydi gözüküyordu yemek yapmam gerekiyordu...Hemen mercimek çorbası yaptım, çok yaptım annemede götürdüm, çok beğendiler çorbamı, eşimde beğendi :)Eşim senin yemeklerin çok güzel oluyor, harika yapıyorsun dedi ve ben tabi şımardım :))))Arkasından pırasa yaptım böyle bol ekşili, çok severim pırasayı, ardından yine anneme götürmek için çilekli puding yaptım ve salata olarakda deniz börülcesini haşlayıp salatasını yaptım, deniz börülcesinide çok severim, sanırım sadece Egeliler biliyor, başka bilen var mı?

Anneme giderken, biraz kendimize ayırıp, mercimek çorbası, çilekli puding ve deniz börülcesi salatasını götürdüm...Annem de bize balık, bezelye, salata,turşular,pilav ve kazan dibi tatlı yapmış, ablamda gelirken evde yaptığı keki getirmiş, hepimiz afiyetle yedik, hepside çok güzeldi...

Dün akşamda ablamlar geldi bize, annemleride çağırmıştım ama onlarıda teyzem salmamış gelemediler..Akşam yemeğinde mercimek çorbamız, pırasamız, makarnamız, salatamız, yoğurdumuz derken masamız doldu, Allah hiç eksik etmesin hiçbirini soframızdan inşallah, Amin..

Misafir ağırlamak veya yemek yapmak insana koymuyor ama sular kesik oldumu sinirlerim tepeme çıkıyor, malesef yemeğimizi yedikten sonra bulaşıklarımızı makineye bile yerleştiremeden lavobanın içine bıraktık sularımız kesilmişti.Bizimkiler evde kaldı yani kocalarımız , ablamla ben teyzeme gittik, annemler , dayımlar falan oradaydı, hoş güzel ve komik sohbetler ettik, teyzemde de kesikti sular, şöyle bir bakayım dedim sular geldimi bir baktım gelmiş, bir çığlık attım herkes korktu :)))) Hemen ablamla geldik eve bulaşıkları makineye yerleştirdim bir baktım azaldı yine, bir kaç kap doldurabildik, sabah işe gelirken hala kesikti :( İnşallah eve gidince gelmiş olur :((

C.tesi günü iş arkadaşlarım yemeğe gelecek , kalabalık olucaz umarım o zaman kesilmez :(( Çok uzattım sanırım, içim doluymuş baya be :)))))

Hoşçakalın

Sevgilerimle
İzmir'li Kuğu

45 yorum:

kakaolusevgi dedi ki...

canım ne gzüel geçiyor iftarlarınız sahurlarınız.ramazan bir başka güzel ya.
TABİ SEN YENİ GELİNSİN DİYE HERKES SİZİ YEMEĞE ALMAK İSTER,BİZE DE İLK SENE ÖLE ÇOK KOLAY OLMUŞTU,GEZ GEZ,OHH.ÇOK İYİ BİRŞEY ŞU RAMAZAN YA :))
ELLERİNE SAĞLIK YEMEKLERİN İÇİN.
UMARIM SULARINIZ GELİR TATLIM.

Zehra dedi ki...

ohh ellerine sağlık :) eminim yemekler enfes olmuştur..Amin Allah hiçbirşeyin eksikliğini vermesin dolup taşsın sofran canım benim :) Allah kabul etsin oruçlarınızı inşallah :) sana çook çoook kolay gelsin ee misafir ağırlamak yemek yapmak kolay değil susuzlukta :( inşallah gelmiştir suların :) seni çook kocaman öperim kolaylıklar fıstığım :)))

Mutluveumutlu dedi ki...

Gamzecim ellerine sağlık, çorba çok güzel görünüyor.
Ramazan, misafirlerle, misaifirliklerle güzel geçiyor zaten.
Allah eksikliklerini göstermesin.
Öpüyorum çok seni

ümran dedi ki...

Ya insana iş yapmak koymuyor ama sular kesikken hiç bi işte olmuyo ki..En azından benim için öyle..Bi de ben yemek filan yaparken acaip bulaşık çıkarırım..Kahvaltı bile hazırladıktan sonra mutfağı görmeniz lazım..Bi yumurta filan kırarım mesela,koca dalga geçer portakallı ördek mi yaptın diye,o derece..Bu konuda eğitemedim kendimi maalesef..Görüyomusun bi susuzluktan roman yazdım..Çok öpüyorum seni..

Calimero Mutfakta dedi ki...

Allah susuzluk gostermesin..1-2 gun kesiliyorda hersey berbat oluyor.. oh.. biz de gecen sene iftar iftar gezmistik bu dolu yere, ama sahura kalmadik:).. bu sene insallah ben de alicam iftara.. haftasonlarina filan denk getirmek lazim.. hele iyice ramazanin sonuna dogru top patlamasiyla eve girisimis bir olacak..

Gamzeli dedi ki...

kakaolusevgi,

Evet cnaım, gerçekten çok güzel geçiyor...yeni gelin olmak güzelmiş, herkes çağırıyor, c.tesi benim misafirlerim var, pazar yine biz gidiyoruz iftara :) Bencede çok iyi :)))
Sizler tatmadınız ama afiyet olsun yinede canım, inşallah be emayncım :)

Gamzeli dedi ki...

Zehra,

afiyet Olsun )
Eh elimden geldiği kadarı ile becerdim birşeyler :)) Amin canım, amin...hepimizin evi dolup taşsın inşallah...Haklısın vallahi hiç kolay değil...bakalım artık eve gidince görücem...
Öptüm canım seni...

Gamzeli dedi ki...

Mutlu ve Umutlu,

Sağol canım, haklısın çok güzel geçiyor, AMin canım...

Öptüm seni şekerim :)

Gamzeli dedi ki...

Limon,

Hiçbir iş olmadığı gibide kalıyorda, bende yemek yaparken çok bulaşık çıkartıyorum, mesela bir kaşık kirletiyorum onu atıyorum, sonra tekrar kaşık lazım oluyor, bu sefer yine temiz alıyorum, bu sefer dağ gibi bulaşık oluyor...Mutfaktan çıkamıyorum yemkler pişse bile...

İyi yapmışsın canım, dertleşiyoruz şurda :))
Bene seni öptüm canım :)

Gamzeli dedi ki...

Calimero Mutfakta,

İnşallah canım, Hemde ne berbat oluyor...şimdi biz gezmeye çalışıyoruz, iyi oluyor ama :) Şuan için ben eve girdiğimde yarım saat kalıyor yemeğim hazır olduğu için, yanına çorba veya makarna, pilav yapıyorum, arada da masayı hazırlıyorum zaten saat geliyor...Son zamanlara doğru hiç yetişemiyeceğiz galiba :)

ezgi* dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK:)ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.MESAJINI ALDIM TEŞEKKÜR EDERİM.İYİ GÜNLER.ÖPTÜM

uykucu dedi ki...

gamzelim deniz börülcesine bayılırım pazarda görüp nasıl yapıldığını sorup denemiştim muhteşem bir şey. kaç haftadır gitmiyorum pazara demek çıkmış.bende susuz hiç iş yapamayanlardanım hem her iş öncesi sürekli el yıkarım salata yaparken bile .allahtan ankarada su kesintisi uzamadıda kurtardık paçayı ama umarım yağmur yağarda toptan kurtuluruz.fotodaki senmisin çok tatlısın kızın olursa sana benzesin...iftara gitmekde güzeldir daha çağıran olmadı bekliyorum dört gözle...

Sanem dedi ki...

Susuzluk çok zor birşey. Gerçi burada su kesintisi şu an çok az ama ileride eminim daha da artacak. Küresel ısınmanın getirdiği sonuçlar malum. Biz de çok idareli kullanmaya çalışıyoruz zaten suyu. Su demek temizlik demek. Yokluğu çok zor hakikaten. Umarım bir daha susuzluk çekmezsiniz Gamze'cim.

loungetime dedi ki...

Deniz böğrülcesini bilmezmiyim. Yazın annemde bol bol yedim.
umarım cumartesi günü sularınız kesilmez çok zor olur yoksa.

ezgi* dedi ki...

selamm..blog umda son yazımı yaptığı proje örneklerinden yazdım :)gelecekte ki en güzel iç mimarın projelerini görmk istersen bloguma mutlaka beklerimm :) iyi iftarlarr..öptmm

pembiş dedi ki...

merhaba canım.
hayranım senin bu enerjine nasılda herkezin gönlünü alıyosun.
allah seninde gönlüne göre versin herşeyi.

güzel günler

Gamzeli dedi ki...

Figen,

Bende bayılırım deniz börülcesine harika birşey yaa, çıktı bu hafta pazara gittim 3 demet aldım ama daha hafta sonu gelmeden bitti :) yine alacağım çok seviyorum ve çok tüketiyorum :))
Bizim su kesintimiz doğalgaz boruları yüzünden sanırım ondan böyle oldu, inşallah c.tesi böyle olmaz ...

Yok ebn değilim, inşallah benzer :)

Gamzeli dedi ki...

Sanem,

Hemde aşırı zor vallahi...İleride daha çok artacağı kesin ama bizim ondan değil doğalgaz yüzünden öff sıktılar artık iyice...Ayy herşey suyla, allah aratmasın...

İnşallah canım...

Gamzeli dedi ki...

Lounge Time,

Aaa tabi sende izmirlisin...harika birşey, inşallah canım kesilmezde , rahat rahat ağırlarım misafirlerimi...

Gamzeli dedi ki...

Ezgi,

Sağol canım...Bakıyorum hemen , bende bir iç mimar olarak..sana da canım iyi iftarlar..Öptüm :)

Gamzeli dedi ki...

Denizimiz,

merhabalar canım....
Tabikide alınmak ister, böylesi daha iyi..
Amin canım, hepimize versin inşallah...
sanada güzel günler canım...

sevgilikeNdim dedi ki...

Allah kimseyi susuz bırakmasın, çok zor işimiz yaaa. Börülceyi biliyoruuum, bi Ankaralı olarak çok da severim. Her türlü deniz ürününe aşığım, uff canım çekti bak şimdi.

Unknown dedi ki...

Canım ramazanın güzelliklerini tam anlamıyla yaşıyorsun ne mutlu sana .

Gamzeli dedi ki...

Canan,

Amin canım..Al benden de canım o kadar her türlü deniz ürününü severim.gel yapayım ben sana da ye :)

Gamzeli dedi ki...

Elçince,

Çok güzel birşey gerçekten, hele birde sevdiklerin varsa yanında daha bir güzel oluyor Ramazan ...

Adsız dedi ki...

Hamaratsın şekerim sen maşallah iş yemek, temizlik ohhhh harikasın.
inşallah su sorunu da olmaz. kış geliyor yağsın yağmurlar dolsun barajlar dimi.Allah'ım susuz bırakmasın kimseyi. Amiin

Hayırlı ramazanlar dilerim canım ve de öperim kocaman

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Ellerine sağlık gamzelim. Mercimek çorbasının yeşilinede , kırmızısınada bayılırım ben. Hatta yeşil mercimek çok faydalı olduğu için oğlan ona kara şimşek çorbası adını verdi :)
Su konusu çok vahim bir konu. Allah suyumuzu eksik etmesişn işallah. Umarım misafirlerinin olduğu gün ve geceyi çeşmenden akan gürül gürül sularla geçiriverirsin...

renkler dedi ki...

Ellerine sağlık. Ne güzel eşin de beğeniyor yemeklerini, Allah bozmasın. Susuzluk çok fena. izmirdedemi kesiliyopr sular? Ne feci. Valla ben çok korkuyorum. İğrenç bir durum olur İstanbulda da kesilirse...

BALDAN TATLI dedi ki...

Susuzluk çok zor vallahi. Hele birde misafir olunca. Karabasan gibi. Sevgiyle kal.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

ramazanın en güzel yanı da iftarlar,yakınlara gitmek,insan açken ne iyi geliyor değil mi..
ama misafir kabul edilince de hiç oruçluymuş gibi değilcesine yorulmadan heyecanla hazırlıyor insan yemekleri...
senin de ellerine sağlık...

pembiş dedi ki...

canım daha iyiyim ama belli olmuyo.murat'da ahroldu kaç gündür.doktora gittim dün akşam yine iğne yaptılar.bakalım antalyaya tıp fakültesine gideyim diyorum.en azından orda daha çok ilgileniyorlar.
ilgine çok teşekkür ederim arkadaşım

Gamzeli dedi ki...

Çilekli Pasta,

Yok canım hamarat değilim :)) Şuan için yok artık, sularım düzenli geliyor bakalım artık :) Amin canım...

Gamzeli dedi ki...

Böğürtlengözün annesi,

Sağol canım, bende çok severim her ikisinide...İyi koymuş Tolgacık adını askerde yabancılık çekmeyecek :)

Hemde ne vahim ama şuan bir sorun yok bakalım artık inşallah canım ...

Gamzeli dedi ki...

Renkler,

Evet beğeniyormui canım aşkım benim :) Amin, amin...hiç birimizi bozmaın inşallah...Gerçekten fena, bizim doğalgaz döşemesi yüzünden kesiliyor şuam ama ileriyi bilemiyorum, çok kötü bişey Allah'ım yağmur yağsın..

Gamzeli dedi ki...

Baldan Tatlı,

Hemde ne zor ya, misafir oldumu hiç çekilmiyor susuzluk, ne yapacağını şaşırıyorsun...

Gamzeli dedi ki...

Perili Köşk,

Evet canım yaa...Hiç aç olduğunu bile anlamıyorsun, onu yapıcam bunu yapıcam derken...Sağol canım...

Gamzeli dedi ki...

Denizimiz,

Geç olmadan git canım, birde orası baksın ama bizede haberdar et olur mu? geçmiş olsun tekrardan...

Murat Artan dedi ki...

ne o ki izmir de su sıkıntısı mı var?

allah muhabbetinizi arttırsın.ramazanda böyle kalabalık olmak daha da bir keyif veriyor insana.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ramazan'da bütün aile bir arada oluyor ya. Böyle kalabalık sofralarda çıkıyor sanki tadı. Allah ağzınızın tadını bozmasın canım.:) Ramazan'da hele de misafir varken su kesilmesi korkunç.:((

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

aay Allah kolaylık versiiin.öyle durumda ben ne abus olurum bir görsen.:((

Gamzeli dedi ki...

İvriz,

Yok değil doğalgaz döşeniyor ondan kestiler...

kalabalıkla yemek yemek her zaman bana zevk vericidir,allahım bizi yalnız bırakmasın hiç...Amin..

Gamzeli dedi ki...

Fikrimin İnce Gülü,

Kalabalıkla yemek yemek çok güzel ama misafirler varken suların kesilmesi çok kötü birşey öperim ablam seni...

Gamzeli dedi ki...

Yağmu damlası,

Amin ablam, aynen bende senin gibi olurum :)

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun.ama fazla kızma en azından misafirlerin yabancı değilmiş.inşallah en kısa zamanda gelir.
saygılarımla

TATLI CADI dedi ki...

Canım arkadaşım,biz de burada eskisi kadar olmasa bile su kesintisi yaşıyoruz bazen inan çok korkunç.Duygularını tahmin edebiliyorum.
Hazırlıklar süper senin ve o eli öpülesi annenin ellerine sağlık.Börülceyi ben de İzmirli arkadaşım sayesinde yemiştim gerçekten nefis.Mutlu kal arkadaşım.